Blir så less på att sonen inte gör någonting hemma
Det är riktigt stökigt härhemma eftersom jag har haft det väldigt stressigt på jobbet och för att sonen inte gör någonting alls. Han är 18 år och då borde man inse att det inte är ok.
Jag har varit pedagogisk, gjort checklistor, resonerat, blivit förbannad, tjatat och dragit in pengar för nöjen. Ingenting hjälper.
Idag lovade han att göra allt på checklistan (verkligen inte några betungande saker) och jag kände mig peppad att städa inför påskhelgen eftersom jag inte skulle behöva göra allt, trodde jag.
Först drar han ut på det, sedan gör han lite grann och blir samtidigt irriterad eftersom han behöver göra något öht. Sedan går han iväg och jag tror att han har gått till återvinningen men det visar sig att han har stuckit till en kompis.
Nu sitter jag här och är både arg och ledsen med massor att göra. Det verkar barnsligt och dramatiskt men jag har nästan lust att skita i alltihop, inget påskfirande, inget påskägg, inget pynt. Jag kan ligga i soffan och kolla på TV hela helgen.
Han skulle bli chockad tror jag. Det är så självklart att jag alltid fixar allt och inte bara för honom. Jag är en sådan som alltid ställer upp och blir tagen för given.
Egentligen kanske jag borde åka iväg någonstans på en liten weekend ha ha, men vi ska till min mamma på påskafton och det är ju inte hennes fel att han beter sig så.
Jag behövde mest pysa och kanske få råd från andra med lata tonåringar. Fånigt kanske men jag blev så himla ledsen. Han är bra på många andra sätt och självklart är han det finaste jag har men just det här är han helt omöjlig med.