• Ylva34

Hur kommer jag över detta?

Du måste bearbeta allt och läka från det och det tar tid och just nu är du nere i gropen och det är också helt naturligt. Du tycker du gett allt och det fungerade ändå inte och inte ömsesidigt. Du kan i alla fall trösta dig i att du gav allt. Det var inte som att du höll igen och det var därför det inte fungerade. Vissa människor som får titlar som social på sig är faktiskt inte det i ordets rätta mening. De är bara ute efter så mycket uppmärksamhet som möjligt, på sig själva. Det du beskriver om  henne är själviska eller rent av narcissistiska drag och såna hittar oftast någon som du som ger allt. Du är säkert en sån där pärla som inte vet om det ens. 

Det är bara du själv som sätter begränsningar på vem och hur du är. Ingen annan. Du kan sluta vara introvert om du vill sluta vara det. Men det är helt okej att vara introvert också. Det är inte som att du är sämre människa för att du är introvert, men jag har märkt att vissa som benämner sig själva som introverta tyvärr tycks tro att de har mindre intressant att säga om de nu ens säger det, medan de då tror att den här gapiga (förlåt), uppmärksamjagande andre personen den sk "sociala" har mycket mer som kan  underhålla. Jag har upplevt precis tvärtom. Jag vill höra mer från den introverte och mindre om inget alls från den extroverte. 

Du beskriver en social ensamhet nu. Vad jag skulle vilja förslå är något som heter Citypolarna. De finns i olika städer. Här är websidan www.citypolarna.se/
    Det är jätte bra, tro mig. Du ska bara våga. Om du inte gillar en aktivitet eller sällskapet så kan du bara dra dig undan. Det är väldigt lätt att umgås där och vi är alla människor. Jag har fått flera kompisar där. Plus alla de här förslagen, tipsen om vad man ska göra. Innan dess gjorde jag typ alltid samma. Du kommer träffa folk som av olika anledningar inte umgås i sin gamla krets eller inte haft nån, eller flyttat, eller en relation tagit slut, eller vet du vad, det kvittar. Du kommer inte vara mer annorlunda än nån annan. 

Hoppas du snart  mår bättre. Och du, introvert is the new orange. Du fixar detta!  :)

Svar på tråden Hur kommer jag över detta?