Inlägg från: Anonym (Så fel det kan bli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Så fel det kan bli)

Egen försörjning blir krav för bostad i utsatta områden

Anonym (hyckleri) skrev 2023-04-06 10:14:58 följande:
    Ja, det är ju i första hand dom politiska krafter som förespråkat att Sverige skulle ha västvärldens mest generösa flykting- och migrationspolitik som borde ha ett bra svar på den frågan, men i andra länder använder man ju tex. Social Housing där staten bygger bostäder i medelklass områden, något som varit icke-existerande i Sverige efter dom som bor i dessa områden inte haft minsta intresse av att konfronteras med konsekvenserna av denna generösa politik.
    Instämmer i varje ord.

De som bär det politiska ansvaret för att man tagit hit svårintegrerade och lågutbildade människor utan asylskäl vill inte ha något som helst att göra med denna grupp människor.
    Anonym (Icke-PK åsikt) skrev 2023-04-14 06:47:28 följande:

Nu skall jag skriva något icke-pk: Rent krasst tror jag många i Sverige verkar förstå sambandet mellan många icke-etniska svenskar på samma ställe= problem. Jag vill inte spekulera i varför, för då hamnar jag i både självhatiska (är invandrare) och rent rasistiska resonemang. Så drar ett streck där, det är så. Varför? Vill jag inte gå in på.

När antalet svenskar blir lågt och antalet invandrare högt på ett ställe= dåligt. Är invandrarna utspridda är de (vi) en tillgång, i klump är vi en kostnad och ett problem. Så vi måste eller åtminstone borde spridas ut jämnt i Sverige för annars blir det för dyrt.  

Alla utsatta områden är invandrartäta och man kan fundera på om det bara är en slump att det blivit så.
    Anonym (Så trött) skrev 2023-04-17 23:18:43 följande:

Har inga problem att förstå Göteborgs kommun här.

Det är ett rimligt krav i ett land som präglas av kravlöshet och låt gå-mentalitet.
Svar på tråden Egen försörjning blir krav för bostad i utsatta områden