Anonym (Icke-PK åsikt) skrev 2023-04-14 06:47:28 följande:
Nu skall jag skriva något icke-pk: Rent krasst tror jag många i Sverige verkar förstå sambandet mellan många icke-etniska svenskar på samma ställe= problem. Jag vill inte spekulera i varför, för då hamnar jag i både självhatiska (är invandrare) och rent rasistiska resonemang. Så drar ett streck där, det är så. Varför? Vill jag inte gå in på.
När antalet svenskar blir lågt och antalet invandrare högt på ett ställe= dåligt. Är invandrarna utspridda är de (vi) en tillgång, i klump är vi en kostnad och ett problem. Så vi måste eller åtminstone borde spridas ut jämnt i Sverige för annars blir det för dyrt.
Man kan inte säga "Invandrare" för det är en enorm skillnad på VART människor kommer ifrån. Vilket man kan se i dessa blandade klasser med 90% araber 6% somalier 3% från eritrea och så 0,5% från filipinerna och 0,5% från rumänien. SÅ har du en rumän och en arab i hela klassen som lyckas gå ut grundskolan med betyg för de har rätt förutsättningar och resterande släpar knogarna i golvet och begår brott.
Förr så tog man in EN familj, och placerades på en ort med resterande svenskar, den familjen lärde sig då språk, rutiner, sociala koder etc och integrerades. Men i dag har vi en odligslåda av puckon som aldrig lämnat rosengård och som aldrig lär sig hur man ska agera som svensk. Istället växer de upp i en miljö där man lär sig håna landet som tagit sig an dem.
För många och för tett. Att sprida ut folk nu fungerar inte för det flyttar bara problem. Sverige behöver se över de uppehållstillstånd som delats ut sedan 2014 och har man inte etablerat sig på 10 år så drar man in det.