Inlägg från: Anonym (Så trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Så trött)

Egen försörjning blir krav för bostad i utsatta områden

Dumma jäkla politiker som skapat alla problem.. Sen måste de hitta på vägar runt dessa och då uppstår nya problem man måste hantera med half-ass lösningar. Fy vad trött jag är på Sverige 

• Anonym (Så trött)
    Anonym (berta) skrev 2023-04-06 08:50:39 följande:

Jag antar att de vill ha uteliggare istället i tältbostäder och liknande. Det blir en fin utveckling. 

Tyvärr finns det och kommer alltid finnas folk som inte kan få jobb av olika skäl. 

Kommunen vill att de ska söka sig till typ Partille och Mölndal i stället gissar jag..
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (S) skrev 2023-04-06 09:46:32 följande:
    Egen försörjning blir krav för bostad i utsatta områden
    Man vill alltså inte lösa problemet bara flytta det. 
    Jag antar det..
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ettan) skrev 2023-04-07 13:53:52 följande:

Och visst, kommunerna skulle kunna slänga ihop ett gäng baracker lite här och var och placera alla försörjningsstödstagare där och verkligen peka ut vilka dessa är, de skulle ju verkligen få det lätt att komma ifrån sin situation som utpekad försörjningsstödstagare.

Som om det inte finns nog med fördomar mot dessa personer så ska det också bli tydligt vilka de är.

Handlar väl mer om att det rent krasst är fullt i vissa områden. 
  • Anonym (Så trött)

Få helvete vilka problem vi skapat. Jag tycker synd om mina barn. 

• Anonym (Så trött)
    Carolatom07 skrev 2023-04-14 16:18:37 följande:

Har inte kommunala bostadsbolag en skyldighet att ha ett visst antal lägenheter reserverade för folk som uppbär bidrag? Jag kan förstå om hyresvärdar inte vill hyra ut till personer som misskött sig tidigare, men om hyresgästens ambition är att så snart som möjligt komma ut i arbete borde man väl vara lite överseende? Man kan vara arbetslös av olika anledningar.

Det kan man ju tycka men skalan på problemen i samhället är väl sådan att man liksom inte gärna vill fylla på mer i vissa områden. Man har att göra redan som det är. Oavsett om det är rätt eller fel så kan jag förstå kommunen.
  • Anonym (Så trött)
    HSL7510 skrev 2023-04-14 15:44:18 följande:
    Bra summerat !  Ska man vara lite krass kan man googla ngt som heter, IQ kartan. Talade igår med en tjejen/kvinnan som tog sig hit (Irak) via mycket pengar dvs smugglare, hon är svenne numera, skilt sig från sin man (som givetvis misshandlat henne ) enligt svensk lag (3år) vilket är mycket.(då har ma gjort en del)  Hon som sedermera jobbat som fångvakt säger, dessa kommer hit och klarar inte av den fria världen. De tror man kan göra vad som helst, fri värld, vilket späs på av svenska flatheten. Vadå ansvar under frihet - broschan respekt mannen, respekt. Och vi som har en kultur av man har respekt medansderas är man förtjänar först respekt. Vad tror ni de tycker om svenska polisen ? Svenskarna i allmänhet - eller vad ske de tro när Batik Märta går ut och säger att hon tycker alla, (ALLA) från Afghanistan ska få komma till Sverige. 
    Vi kanske har det som vi förtjänar det ! ? . 
    Vänstermänniskor vägrar ju se verkligheten 
  • Anonym (Så trött)
    Tom Araya skrev 2023-04-15 03:34:42 följande:
    Nej, det är man inte.
    Finns det överhuvudtaget någon skyldighet för kommunen i det avseendet så är det i procent och inte i antal.

Här där jag bor vet jag att de kommunala bostadsbolagen i två kommuner har samverkat under flyktingkrisen och då har nästa alla lägenheter avdelade för folk med socioekonomiska svårigheter gått till flyktingar.

Båda dessa bolag har gjort sig av med en stor del av sina fastigheter, genom ombildning till bostadsrätter eller genom att sälja dem till privata ägare/hyresvärdar.
    Och även om man haft ett visst antal lägenheter reserverade så är nog de upptagna sedan länge.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Rickfjckjfd) skrev 2023-04-15 07:51:24 följande:
    De utsatta områdena var ju inte utsatta från början. Så nej, inte en slump. 

Som någon skrev, vissa klarar inte av friheten. 

Sverige och svenskarna gjorde fel från början som antog att de är som oss. Enda likheten är att vi är människor. 
    Ansvar, moral, kultur osv, är ju helt annorlunda. 

Krav på att man ska kunna tala och förstå svenska inom ett år borde ha varit det minsta kravet för att få stanna över huvud taget efter det första året. 
    Ja vi förstörde Sverige med planlös massinvandring.
  • Anonym (Så trött)
    Tom Araya skrev 2023-04-17 18:35:23 följande:
    Här är det är inte specifika lägenheter som reserveras för vissa ändamål, utan procent/andel av de lägenheter som blir lediga.
    Ok men då blir det nästan ännu mer begripligt. Då blir ju andelen lägenheter med människor med olika typer av problem mycket riktigt ohanterbart högt i vissa utsatta områden. Man klarar väl inte mer..
  • Anonym (Så trött)
    Tom Araya skrev 2023-04-17 23:06:15 följande:
    I normala fall var det kanske en på tio eller tjugo lediga lägenheter som avsattes för sådana behov, men under flyktingkrisen togs 8 av 10 lediga lägenheter undan för sådana behov, varav 9 av 10 gick till flyktingar.
    I antalet lägenheter räknat blir det inte så många, eftersom allmännyttans bestånd har reducerats med 60-70 % och färre väljer att lämna sin lägenhet under rådande bostadsmarknad.
    Ja precis. Olika inlåsningseffekter på bostadsmarknaden, överbefolkade lägenheter där halva släkten bor, stort fusk med svartuthyrning, ännu mera utav bidragsfuskande relaterat till allmännyttan, segregation och sociala problem och totalt skenande brottslighet som samhället tappat greppet om.
  • Anonym (Så trött)

Har inga problem att förstå Göteborgs kommun här.

• Anonym (Så trött)
    Anonym (Så fel det kan bli) skrev 2023-04-18 00:41:01 följande:
    Det är ett rimligt krav i ett land som präglas av kravlöshet och låt gå-mentalitet.
    Blir så ledsen över vad mina barn kommer att få uppleva. 
Svar på tråden Egen försörjning blir krav för bostad i utsatta områden