Egen försörjning blir krav för bostad i utsatta områden
Dumma jäkla politiker som skapat alla problem.. Sen måste de hitta på vägar runt dessa och då uppstår nya problem man måste hantera med half-ass lösningar. Fy vad trött jag är på Sverige
Dumma jäkla politiker som skapat alla problem.. Sen måste de hitta på vägar runt dessa och då uppstår nya problem man måste hantera med half-ass lösningar. Fy vad trött jag är på Sverige
Jag antar att de vill ha uteliggare istället i tältbostäder och liknande. Det blir en fin utveckling.
Tyvärr finns det och kommer alltid finnas folk som inte kan få jobb av olika skäl.
Och visst, kommunerna skulle kunna slänga ihop ett gäng baracker lite här och var och placera alla försörjningsstödstagare där och verkligen peka ut vilka dessa är, de skulle ju verkligen få det lätt att komma ifrån sin situation som utpekad försörjningsstödstagare.
Som om det inte finns nog med fördomar mot dessa personer så ska det också bli tydligt vilka de är.
Få helvete vilka problem vi skapat. Jag tycker synd om mina barn.
Har inte kommunala bostadsbolag en skyldighet att ha ett visst antal lägenheter reserverade för folk som uppbär bidrag? Jag kan förstå om hyresvärdar inte vill hyra ut till personer som misskött sig tidigare, men om hyresgästens ambition är att så snart som möjligt komma ut i arbete borde man väl vara lite överseende? Man kan vara arbetslös av olika anledningar.
Har inga problem att förstå Göteborgs kommun här.