Inlägg från: Anonym (Andrahandshyresgäst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andrahandshyresgäst)

Egen försörjning blir krav för bostad i utsatta områden

Egen försörjning blir krav för bostad i utsatta områden

Personer som är beroende av försörjningsstöd får framöver inte längre hyra lägenheter i de kommunala bostadsbolagen i Göteborgs utsatta områden, rapporterar GP. Detta efter ett beslut av det rödgröna styret.
    Målet med de nya reglerna är att bryta segregationen, förklarar kommunstyrelsens ordförande Jonas Attenius (S).

Märkligt detta, eller hur?
    Vilka är det som utan inkomst har fått hyra bostäder förut?
    Jag lever i dagsläget på försörjningsstöd, är svensk, är inte kriminell eller missbrukare, utan är utförsäkrad efter en arbetsskada med icke fungerande rehabilitering... jag får inte hyra någon bostad alls, utom de ytterst få andra- eller tredjehandsuthyrare som inte bryr sig om vart man får pengar till hyran ifrån eller accepterar att man lever på försörjningsstöd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-04-06 02:31
    www.msn.com/sv-se/nyheter/other/egen-f%C3%B6rs%C3%B6rjning-blir-krav-f%C3%B6r-bostad-i-utsatta-omr%C3%A5den/ar-AA19vWKD?ocid=msedgdhp&pc=ENTPSP&cvid=da1f72f6ec034fcb92feccc0c4de45c5&ei=10
  • Svar på tråden Egen försörjning blir krav för bostad i utsatta områden
  • Anonym (Andrahandshyresgäst)
    Anonym (Ettan) skrev 2023-04-06 07:03:08 följande:
    Var ska de bo då?
    Anonym (berta) skrev 2023-04-06 08:50:39 följande:

Jag antar att de vill ha uteliggare istället i tältbostäder och liknande. Det blir en fin utveckling. 

Tyvärr finns det och kommer alltid finnas folk som inte kan få jobb av olika skäl. 

De får skaffa bostad så som alla andra utanför bostadsmarknaden skaffar bostad, hyra rum eller lägenhet i andra- eller tredjehand. Det har jag fått göra sedan 2014.
    Jag fattar inte ens vilka som fått hyra utan inkomst och varför, till skillnad från mig?

Svar på tråden Egen försörjning blir krav för bostad i utsatta områden