Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
sv.wikipedia.org/wiki/Sjukdomsvinst
Tycker du att det gått dåligt för Jesus? Världens kändaste person som tillbes och ses som förebild hos ett par miljarder människor. Som har helgedomar resta världen runt.
Nej, min filosofi går inte alls ut på det. Om du vill att din ska göra det kan du skriva det, inte påstå att jag anser att det är så.
Ganska ironiskt, va? När du ägnar en massa inlägg om hur det är fel och irriterande när andra beter sig så. Som de flesta.
Roten är självinsikt.
Ja, det var ju meningen och syftet.
Känner du till någon annan av de miljontals som spikats upp på kors? Känner du till någon som har tagit ett sådant beslut? Känner du till någon som bjudit någon på vatten när de hängde på korset? Någon som återuppstått? Etc.
Världen bästa och mest kända marknadsföring.
Hela tiden. Och extra mycket under påsk. När jag växte upp var allt nedstängt under långfredagen, helgmålsbön ekade och alla människor var nedstämda.
Vi käkar ju till och med sill till hans minne flera gånger om året och kalendern är uppbyggd kring hans görande och låtande. I ett sekulariserat land!
Lite bakvänt att förneka religionens inverkan på mänskligheten. Det styr allt. Direkt eller indirekt.
Förutom att du är larvig och obstinat är det off topic.
Det är inte mitt jobb att upplysa dig om religionens inverkan. Varken här eller i någon annan tråd.
Efter lite funderingar har jag kommit fram till att mycket beror på VARFÖR man är inne på forumet överhuvudtaget. VAD vill man med sina inlägg och trådar. Vad är SYFTET med det man skriver? VAD vill man förmedla?
Kanske kan man genom att ställa dessa frågor undvika de värsta