Fröken Allvar skrev 2023-04-06 06:28:41 följande:
"I" upplevde det som hot att jag en gång, efter att ha tröttnat på den lilla grupp som under en tid kom efter mig i varje tråd, beskrev för henne att jag sett detta och visste hur det hängde ihop. Jag berättade också om mina åsikter kring att antyda saker och vilka stilgrepp såsom att avsluta varje mening med... jag upplever som passivaggressiva...lite hotfullt nästan...
"I" har i höstas gjort en anmälan av mlg tillsammans med sin grupp efter att jag trollat i en tråd som jag trodde drev med psykisk ohälsa. Hon berättade det för mig eftersom hon tyckte att det var hyckleri när jag försvarade Kaffedraken mot mobbningen som pågick intensivt i hans trådar. Jag har inte sett honom på ett tag nu och hoppas att han mår bättre utanför forumet. Jag har bett om ursäkt för det som hände i den tråden ett par gånger tidigare, vilket varje gång har lett till nya konflikter.
"I" tycker inte att min beskrivning av mig själv som snäll är rättvis, eftersom jag även kan vara elak. Jag har varit elak mot "I" tidigare. "I" kan vara väldigt irriterande.med sina ständiga antydningar. "I" kan inte ta emot min ursäkt och hon har väldigt svårt för när jag försvarar andra, eftersom hon ser varje sådan handling från mitt håll som hyckleri.
"I"s syn på mig är "en gång skyldig, alltid skyldig" och därför brukar "I" göra antydningar i trådar där jag dyker upp. Jag har prövat allt, men har givit upp. På ett sätt förstår jag henne. Jag känner likadant för henne och ett par andra användare som kommit efter mig.
Det skulle - tror jag - vara bäst att gräva ner stridsyxan men vi är nog bägge lika envisa. Det som mest troligt kommer att hända nu är att "I" använder passiv aggressivitet och antydningar i någon form. Vi får se om jag kan hantera det bra eller inte. Hon har lyckats reta upp mig ordentligt flera gånger tidigare.
Ja, det finns många här som tycker de är "goda", men visar sina rätta sidor när de svarar en person de av någon anledning inte gillar. Jag försvarade med Kaffedraken, och fick då en hel skock kvinnor på mig som försökte ursäkta sina beteenden mot honom genom att hävda att KD gör si och så och det finns anledningar till varför han är så illa omtyckt. Så mycket som jag sett har KD:s trådstarter inte varit direkt elaka utan mest konstateranden över hur han upplever kvinnor och deras åldersfascism mot män över 40, varpå de elaka och nedvärderande kommentarerna från vissa kvinnor inte låter vänta på sig.
Det är bland annat behandlingen av KD och andra ensamma olyckliga män som jag reagerat på och en av anledningarna till min trådstart.