• Linnie

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Bara läst ts.

Känner inte själv att jag har ett behov av att trycka ner andra. Men gissar att mina försök att vara rolig inte alltid faller andra i smaken.

Men är egentligen omöjligt att veta själv. Det vet nog ni andra bäst om ni uppfattar mej som någon som försöker trycka ner andra. Isf vill jag gärna veta det så jag kan försöka ändra på det.
    Kommer väl inte att trippa på tå, men vill gärna veta isf för är inte med mening.

• Linnie
    Fröken Allvar skrev 2023-04-06 10:10:29 följande:
    Det är väl klart att man får ett horn i sidan till vissa som behandlar en illa och då inte själv ser någon anledning att visa dem förståelse i längden. Kaffedraken var egentligen mycket mer förlåtande än andra. En gång skrev han i en annan sådan här tråd att han nästan saknade dem som brukade komma in och häckla honom. Jag hoppas verkligen att Kaffedraken har det bättre där han är nu. 
    Är Kaffedraken borta?!

Inte varit superaktiv på sistone, är lite utav en familjelivsperiodare. Skriver ju anonymt ibland också. Annars är det allt för stor risk att jag råkar outa mej själv då jag har svårt att hålla en viss nivå av integritet och att inte avslöja för mycket personligt.
    Ändå får jag ibland själv känslan av att mina anonyma inlägg bara lyser Linnie för dem som är duktiga på skrifttolkning. Kanske bara är i mitt huvud?

Visst kan Kaffedraken vara tröttsam ibland. Men han är ju ändå en stark fl-profil och hade varit tråkigt om han försvunnit helt från forumet.
  • Linnie
    Fröken Allvar skrev 2023-04-07 15:03:26 följande:

Jag trodde inte att folk kunde läsa anonyma inlägg och ens mail. Det har förändrat saker. Tur att jag inte berättat mer. Hoppas folk slutar berätta saker för forumet efter att ha fått veta att några användare läser andras privata mail. 

Nej, det kan man ju inte. Alltså läsa andras mail. OM nu inte jag missat något som låter helt befängt.

Kan någon av de du skrivit med privat förrått dej och delat vidare er konversation?
    Helt fruktansvärt hemskt beteende och ett riktigt fult svek isf! Usch!
    Eller så är det någon som hittar på att de läst privata konversationer bara? Eller någon som är duktig på att hacka?
    Familjeliv kanske skulle se över sin säkerhet om så vore fallet?
    Man ska kunna skriva privat utan att det läcker!
  • Linnie
    Anonym (l) skrev 2023-04-07 18:42:30 följande:

Och vad är detta för fjanterier om att kunna läsa mejl? Såklart inte även om familjeliv faktiskt blivit hackat flera gånger tidigare. Personen skriver att andra delat med sig av konversationer. Vilket vem som helst som fått en märklig konversation brukar göra.

Nej, vem som helst delar inte vidare privata konversationer.

Jag skulle aldrig göra det, hur märkligt meddelande jag än fått. 
    Nu har jag väl mest fått seriösa, välkomna mail samt några som förmodligen masskickats i olika omgångar till de flesta av fls kvinnliga medlemmar. Skulle aldrig hänga ut den som skrivit det ändå. 

Vart hängs privata meddelanden ut? Finns det någon tråd för uthängning av medlemmar som delat sina privata tankar till någon annan medlem? Eller skickas det som kedjebrev till utvalda, aktiva fl-medlemmar?
    "Ha ha kolla vad han skrev, vilken idiot alltså!"
    Eller hur går delningen till om det nu är något normalt som "vem som helst" gör?
Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?