Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
Samma TS som i tråden om folk ute hade kompisar i skolan förstår jag
Samma TS som i tråden om folk ute hade kompisar i skolan förstår jag
Om du är deprimerad kanske du mer sällan tar dig ut ur huset. Då kan nätet bli din plats.
Om du är deprimerad kanske du uttrycker dig sämre än annars, mer ältande, mkndre dynamiskt, mindre empatiskt och mer egocentriskt.
Att bemöta en människa på nätet som är deprimerad och ensam i övrigt med hån, med att kalla den för okvädningsord eller kyla - när det ofta kan skina igenom att personenjust är deprimerad i hur den skriver, det anser jag inhumant och otroligt onödigt.
Men alltså, varför funderar ni ens över om människor använder olika nick och "mopsar sig" ? Har ni något som helst fog för och belägg för att detta sker? När i så fall? När jag använder nick är det oftast för att inte de i skrivande stund fjorton personer som tryckt minus på min senaste tråd ska se rött och tjafsa bort trådens innehåll för att jag är där med mitt nick. Det är i mina ögon väldigt stor energi människor slösat bort på mig. Jag har sagt det förut och säger det igen. Om du är trevlig så är jag trevlig. Om du beter dig illa så kan jag ibland bete mig illa tillbaka. Jag är inte en person som orkar med vad som helst.
Ibland kanske du ska försöka titta över kanten på din narcissistiska tunna och fatta att alla generella resonemang kanske inte handlar om dig som person? Mest sannolikt bryr sig inte en käft om din person här faktiskt. Det är ju vad anonymitet bjuder på samtidigt med motsatsen.
Folk har ju både erkänt, vittnat om och gett exempel på hur de beter sig i just denna tråd.