Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Vad händer om mamman inte vill uppge tidigare utpekad pappa i faderskapsutredning?

Anonym (Juridikstuderande) skrev 2023-04-04 08:12:01 följande:

Jag frågar här för att få ett svar vad som gäller juridiskt. Behöver alltså inga värderingar här angående mammans agerande över huvud taget. 

Vad säger din läare och kursare? Vilka rättsfall och litteratur har du i ämnet?
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Juridikstuderande) skrev 2023-04-04 08:46:34 följande:

Har varken lärare eller kurskamrater att fråga har studerat själv genom att leta runt vad som verkar gälla i lagtexter och ringt myndigheter och jurister men ingen tycks veta riktigt. Funderar på om jag skulle valt Superman som signatur istället? För då hade jag ju haft superkrafter, kunnat flyga och haft röntgensyn.

Skriver du "Juridikstuderande" är det lätt att felaktig tro att du läser på juridikprogrammet eller någon kurs.

Är det du ssom startade en likandne frågeställning för ett litet tag sen?
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Juridikstuderande) skrev 2023-04-04 11:27:52 följande:

Var kan man i så fall söka på liknande fall? Letat via juristsajter men kanske finns på annat ställe? Den andra tråden gav vissa svar om det nu stämmer att det kan ta upp till ett år innan familjerätten använder sig av utomstående källor. Ifall mamman inte vill uppge. 

/Superman

I ovanstående fall, max ett par månader då det finns en möjlig pappa.
Svar på tråden Vad händer om mamman inte vill uppge tidigare utpekad pappa i faderskapsutredning?