Inlägg från: Ordinär Man |Visa alla inlägg
  • Ordinär Man

Bok om otrohet: Den nakna sanningen

Igår gick jag till det lokala bagerier för att köpa en limpa och några källarfranskor. Då passade jag på att ta en kaffe och mazarin på plats, och jag berättade det inte för min fru.

Nu skäms jag så otroligt för jag varit otrogen.

• Ordinär Man
    Anonym (jag) skrev 2023-04-03 20:18:18 följande:
    Och det är ju såklart samma sak som att du gick till närmsta horhus och bara råkade glömma nämna det för din partner.....

Som sagt, det gäller ju att spela dum när det passar.
    Enligt doktor Ahola är det otrohet. 
  • Ordinär Man
    Anonym (jag) skrev 2023-04-03 22:40:54 följande:
    Ja att knulla horor är helt klart otrohet
    Det tror jag vi är överens om. Men enligt doktor Ahola är att gå på konditori i hemlighet otrohet. (Obs! Konditori, inte bordell.)
  • Ordinär Man
    Anonym (jag) skrev 2023-04-03 23:03:59 följande:
    Nope, jag tror att Ahola syftar på saker man medvetet hemlighåller som man inte vill att ens partner får reda på, det är ju lite skillnad på att gå på konditori och inte nämna de för sin partner men inte bryr sig om ens partner får reda på det och gå på konditori och göra allt för att ens partner inte ska få reda på att man varit där och betala kontant för att det inte ska dyka upp på kontoutdrag, stänga av positionering på telefonen, bränna kvitton och ha lösmustache för att ingen ska känna igen dig... eller hur?
    Inte om de kommit överens om att konditoribesök är off limits.

Jämför med en blivande pappa som går ut och tar en öl, trots att han i solidaritet lovat sin gravida partner att vara nykter. 
  • Ordinär Man
    Anonym (Jz) skrev 2023-04-22 19:55:30 följande:
    Det som andra sidan tycker är värst skadar relationen mest. Det tror jag är en skillnad mellan män och kvinnor generellt sett. Kvinnan frågar älskar du henne, mannen frågar hade du sex med honom. Spelar ingen roll på vilket sätt det hände, fyllan eller inte, sex med annan är atombomb för tilliten, relationen, allt. 
    Men då är det bara för att du tycker det. Eller hur?
Svar på tråden Bok om otrohet: Den nakna sanningen