Jodå jag täpper igen truten men det fortsätter, min mans svar när jag frågar hur han ser på saken är att jag ger bra svar på tal och han är inte lika snabb i sina svar som jag.
Men det hindrar ju inte honom från att säga lägg av till sin bror?
Istället sitter han där som att allt är fullkomligt ok.
Detta har resulterat i att jag träffar människan max 1 gång per år, resterande tid träffas dom själva.
Hela grejen påverkar allt med svärfamiljen känns de som, jag blir frustrerad över småsaker.
Tex svärmor som skickar sms och frågar hur vårt gemensamma barn mår om hen är sjuk, samtidigt ringer hon min man och frågar samma fråga.
Det blir så överdrivet just för att när det gäller mina egna barn då frågar hon aldrig.
Jag har sagt till min man att jag inte uppskattar dom där smsen och samtalen där hon ska fråga hur barnbarnet mår, det får hon ta via honom.
Jag vill inte få samtal där farmor frågar om ett barn och sen räcker det, jag ser ingen glädje i det.
Jag har ju fler barn som också blir sjuka, går på sitt första disco, fotbollsmatch osv men då existerar inte dom och trots att jag pratar om de så är det tydligt att inget intresse finns.
Nu träffar jag dom knappt för jag orkar inte med sättet, jag tycker det är respektlöst.
När jag nämner tex att farmor skickat sms och frågat hur hen mår så säger han, vad roligt att hon ställer frågan till dig, hon har inte frågat mig.
Då blir jag irriterad och drar upp hela grejen igen om att JAG inte tycker det är trevligt för det kan gå månader utan att vi hörs och sen dyker ett sms upp.
"Hej hur mår... "
Jag uppskattar inte frågan helt enkelt.
Min man säger då
"Ja men då ska jag säga att hon inte får höra av sig till dig för att fråga hur hen mår när det är så hemskt"
Han tar det ur sitt perspektiv och det känns inte bra.
Samtidigt kan hon ringa min man och bjuda in på middag, uttrycka att hon vill att vi alla kommer, mina barn också.
De gånger vi gjort det har det känts som att man medvetet gjort handlingar för att spela ut barnen mot varandra tex enbart köpa en present till barnbarnet.
Därav har jag sen ett tag tillbaka sagt att mina barn inte åker dit, vill han åka så får han åka med vårt gemensamma men jag sätter mig inte i sånna situationer med dom och speciellt inte barnen.