Inlägg från: Anonym (Jessica) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jessica)

JÄVLA OBEKVÄMT?!

Anser att du får acceptera det. Jag är själv inte bekväm med att umgås med före detta ligg eller vad det nu är. Alla är olika. Vissa bryr sig inte. Vissa gör det. Kan du inte fika själv då? Måste han följa med?

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Phiippa M) skrev 2023-04-03 10:47:11 följande:

Jag ser inte varför din nuvarande karl behöver närvara på en fika med dom ärligt talat. Det viktigaste för barn är att deras egna föräldrar är vänner och kan umgås ordentligt. Om din nuvarande sambo närvarar kan det dessutom bli dålig stämning, om han märkbart tittar bort och inte säger ett knyst osv. Fika själv med dom och utbyt information, tycker jag verkar vara det bästa iaf. 

Precis!! 
  • Anonym (Jessica)
    Hejhopp89 skrev 2023-04-03 09:51:16 följande:

Har du möjlighet att berätta mer kring hur du känner inför det och varför det känns så obekvämt?
    Min man har ett gemensamt barn med en annan kvinna, tyvärr träffar han inte barnet men barnet har uttryckt en önskan inför det.
    Jag har inför detta sagt till min man att utrymme för obekväma känslor för mig inte finns, vill barnets biologiska mamma följa med vid eventuell träff så förstår jag det.
    Vill min man ha med mig så följer jag med och vill han inte då gör jag inte det.
    Jag är en liten detalj i sammanhanget, barnet går först.
    Däremot skulle jag ALDRIG vilja träffa ett ligg eller ex där inga barn finns.
    Där blir jag obekväm av tanken.
    Inga barn finns ju så varför skulle jag vilja träffa något ex då.

Är det du som är ts eller vadå? För du hade ju anonymt nick först. Hänger inte riktigt med. 

Du tycker ju likadant där som m och så med att det blir obekvämt med ett gammalt ligg. Jag blir själv tvungen att umgås med min killes gamla ligg i princip hela tiden, då det är hans brors tjejs bästa vän. Så jag utgick bara från det, att det är obekvämt att umgås med ett ex också. Jag tycker att vara om han tycker det är obekvämt får man kanske försöka respektera det. 

• Anonym (Jessica)

Såg att du skrev något om att du sagt upp kontakten med ditt ex svärmor. Den kan du väl ta upp igen. Ser inget dåligt med det. Ni behöver kanske inte fika varje dag.

Svar på tråden JÄVLA OBEKVÄMT?!