Någons partner som blivit ett monster i graviditeten?
Men herregud det låter som en helt fruktansvärd situation. Jag förstår att du mår jättedåligt i allt detta och hur kan han behandla dig såhär jag vet ju inte hur ert förhållande sett ut innan och vad ni har gått igenom tillsammans men som det låter så verkar han ju inte vara en särskilt trevlig kille. Jag menar det låter som att han inte älskar dig när han behandlar dig på det här viset, det låter också som att han mår mkt dåligt och tar ut det på dig. Han bör söka professionell hjälp för sin egen och er skull men det låter som att han inte skulle göra det i första taget.. är han en person som kan bli farlig på nåt vis för dig eller ert framtida barn tror du?
Blir så ledsen av att höra hur du har det. Jag har själv levt många år i en ohälsosam relation med psykisk misshandel samt ett missbruk hos partnern, innan jag lyckades ta modet att lämna och sätta mig själv i första rummet. Det är ett av de bästa besluten i mitt liv och först visste jag inte ens att jag hade ett val att kunna gå min egen väg för jag var så nedbruten och allt var så normalt hur jag blev behandlad osv tills jag efteråt förstod hur galet allt varit.
Kom ihåg att du är värdefull, ditt liv är här och nu och du har möjligheter och val i ditt liv. Ingen ska behöva leva sådär och bli skuldbelagd på det där viset. Snart kommer du dessutom behöva sätta ditt barn först. Du har mkt att fundera över förstås. Hur kommer ert förhållande se ut när barnet har kommit? Kommer han att vilja vara en familj tillsammans med er tror du?
Jag hejar på dig och att du tänker till om hur du vill att DIN framtid ska se ut. Prata om detta med barnmorskan så ka denne hjälpa dig/er till vidare hjälp tex parterapi, kurator för en person/er båda mm. Vet att det är svårt att prata om och att jag skriver ju en massa här fast jag inte känner dig, honom eller hur er relation ser ut men jag hoppas att något av det jag skriver kan vara till nån slags hjälp. Det jag med säkerhet vet är att när barnet kommer så är barnet nummer 1 i ditt liv
Styrkekram till dig!