Någons partner som blivit ett monster i graviditeten?
Hej! Vänder mig till er nu i ett sista hopp att få ventilera mig och ta del av era kloka råd, innan jag går under av all ångest
Ända sedan min partner fick reda på att jag är gravid har han förändrats helt som person. Från att tidigare vara åtminstone ganska kärleksfull, till att nu nästan hata mig mer än något annat på hela jorden. Jag har tidigare varit gravid pga slarv, varpå vi båda lovade oss själva att behålla barnet vid nästa graviditet då jag höll på att gå under efter aborten. Så nu sitter jag här, gravid igen efter p-piller som inte funkat som de ska. Han behandlar mig med noll respekt, kallar mig fula ord och säger att mina känslor inte är av värde. Att jag mår illa eller liknande är mitt eget fel eftersom jag bara kan göra en abort enligt honom. Han går runt och bönar och ber om att det ska bli missfall, trots att han vet att jag vill behålla barnet då jag faktiskt vet att vi hade fixat det och mitt psyke inte klarar av en till abort (eller missfall då). Han säger att jag har förstört hans liv, han umgås därav aldrig med mig längre och klagar på att om han inte hade haft en familj som bryr sig om honom hade han inte velat vara kvar i livet.
Alla de här sakerna han säger påverkar mig så sjukt mycket och det får mig att må så fruktansvärt dåligt. Jag Gör allt för honom, pysslar om honom extra och gör minsta lilla han vill just nu för att han ska finna en mening i sitt liv. Det duger dock inte, utan det enda rätta jag kan göra är tydligen en abort. Jag har sagt till honom att han får lämna mig om det gör honom lyckligare, men det vill han inte. Jag känner mig helt förstörd och orkeslös och vet verkligen inte längre vad jag ska ta mig till. Snälla hjälp mig..