Fröken Allvar skrev 2023-04-01 12:07:24 följande:
Det kan ha bidragit till ditt väl bibehållna förnuft.
Nej, folk gillar inte slutna sällskap med all rätt och jag är inget undantag. Det är på grund av att slutna sällskap brukar besluta saker som rör alla utan att alla får vara med. När jag läste att Sara Skyttedal (politiker) är nära vän med Linda Jerneck (ledarskribent Expressen) kort efter att Ulf Kristersson rekryterat Anna Dahlberg (mångårig chef för Expressens ledarsida) som pressekreterare och så minns vi vilka politiker som reste med flyg till Bindefeldts 60årsskiva utomlands (Ebba Busch, Ulf Kristersson, Nyamko Sabuni) när klimatdebatten rasade som värst utöver att Ebba Busch är nära vän med Margaux Dietz som Jonna Sima sin vana att försvara blonda kvinnor trogen (försvarade Ebba Busch förtalskantade husaffär med orden "Stå på dig Ebba") så gav jag upp om "klägget" som nepobabyn Jack Hilden valt att kalla sin krets. Frimurare eller inte. Det inte så hemliga sällskapet styr över oss andra i landet som låtsats ha hög moral sedan IB-affärens dagar.
Hahaha ja man vet ju aldrig.
Oj ja det verkade vara en riktig soppa med människor som har nätverk. Ja man kanske är dum som inte engagerar sig mer i det, det är kanske mer slutna nätverk än man tror som påverkar vår vardag på allehanda sätt.
Vi får nog också vänja oss vid att allt fler sammansvurna ryggdukningar kvinnor emellan då kvinnliga nätverk går under radarn och anses som "goda och positiva".