Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Vilka svenska kändisar tror ni är frimurare?

Inte den blekaste. Hur vet man sånt? 

• Postman
    Fröken Allvar skrev 2023-04-01 06:19:46 följande:
    Om man läser och ser intervjuer, läser biografier och lyssnar på poddar och sommarprogram kan man veta läskigt mycket om kändisar efter ett tag. De tycker mycket om att berätta om sig själva. Om du har haft sociala medier och följt kändisar där kan du också få veta relativt mycket. De skiljer sig inte så mycket från hur vanlisar använder konton utan postar bilder på vart de befinner sig, vad de äter och med vilka. Den uppmärksamme kan säkert se en röd fot av ett frimurarkors fladdra förbi. Kända människor uppskattar utvalda umgängen. Det är åtminstone mitt intryck. 
    Ok. Nej jag gör inget utav det du nu beskrev. Det är därför jag inget vet då. 😊
  • Postman
    Rataxes skrev 2023-04-01 08:56:41 följande:

Varför orkar någon bry sig?

Tror många sitter och inbillar sig att det händer obehagliga ritualer eller annat i dessa slutna sällskap.

Sen är det väldigt många idag som ogillar manliga nätverk. De ska helst slås sönder och förgöras. 

• Postman
    Rataxes skrev 2023-04-01 11:21:07 följande:
    Jo, det finns väl fortfarande vissa som tror att de sitter och dricker blod och äter grillade spädbarn på sina sammankomster...
    Haha precis. 😊
  • Postman
    Fröken Allvar skrev 2023-04-01 12:07:24 följande:
    Det kan ha bidragit till ditt väl bibehållna förnuft. 

Nej, folk gillar inte slutna sällskap med all rätt och jag är inget undantag. Det är på grund av att slutna sällskap brukar besluta saker som rör alla utan att alla får vara med. När jag läste att Sara Skyttedal (politiker) är nära vän med Linda Jerneck (ledarskribent Expressen) kort efter att Ulf Kristersson rekryterat Anna Dahlberg (mångårig chef för Expressens ledarsida) som pressekreterare och så minns vi vilka politiker som reste med flyg till Bindefeldts 60årsskiva utomlands (Ebba Busch, Ulf Kristersson, Nyamko Sabuni) när klimatdebatten rasade som värst utöver att Ebba Busch är nära vän med Margaux Dietz som Jonna Sima sin vana att försvara blonda kvinnor trogen (försvarade Ebba Busch förtalskantade husaffär med orden "Stå på dig Ebba") så gav jag upp om "klägget" som nepobabyn Jack Hilden valt att kalla sin krets. Frimurare eller inte. Det inte så hemliga sällskapet styr över oss andra i landet som låtsats ha hög moral sedan IB-affärens dagar. 
    Hahaha ja man vet ju aldrig.

Oj ja det verkade vara en riktig soppa med människor som har nätverk. Ja man kanske är dum som inte engagerar sig mer i det, det är kanske mer slutna nätverk än man tror som påverkar vår vardag på allehanda sätt.
    Vi får nog också vänja oss vid att allt fler sammansvurna ryggdukningar kvinnor emellan då kvinnliga nätverk går under radarn och anses som "goda och positiva".
  • Postman
    Fröken Allvar skrev 2023-04-01 13:44:47 följande:
    Haha. Detta med din instinktiva motvilja mot kvinnliga nätverk är måhända den punkt som är öm för mig vad gäller ditt i övrigt så sunda förnuft (jag definierar mig ju som feminist) 🙂 men även kvinnliga nätverk kan absolut vara både hemliga och destruktiva, så som exemplifieras utifrån vad jag läst mig till i pressen ovan, (i övrigt får man passa sig för att göra sig skyldig till förtal av nätverken). Jag tror att det är klokt att vara medveten om att lokala och globala nätverk av makthavare finns, utan att jag är beredd att ansluta mig till Quanon för den sakens skull. 😁
    Ja som den sanna antifeminist som jag är så reagerar jag alltid, jag vill egentligen "se människan" men i dagens samhälle är vi alla så fixerade vid könet.

Ja du har rätt i att det är nog klokt att vara medveten om att lokala och globala nätverk av makthavare finns och hålla någon viss koll. Jag är dessvärre usel på det.

• Postman
    Fröken Allvar skrev 2023-04-01 14:12:58 följande:
    Det är inte som att det gör någon skillnad om man vet. De som har makten skrattar väl bara åt det, vilket är problemet som urholkar demokratin och får folk att ropa på en Pappa Trump eller Mamma Magda, som ska ställa allt till rätta, innan de sparkas ut. Jimmie Åkesson är nog i farozonen för att bli kritiserad av alla sina fans inom kort. Det kan vara roligt att gissa och förutse vem som kommer åka ut i kylan, men mer är det inte. Lev du ditt liv som du redan gör. Själv funderar jag mer än någonsin på hur jag själv ska få det lite mysigt och unna mig, så där som den genomsnittliga fyrtioplussaren gärna gör. 🙂🍕🍿🥤
    SkålGlad
Svar på tråden Vilka svenska kändisar tror ni är frimurare?