• Carol123

Letrozol 2023

Hej! 

förstår hur du känner, har också tänkt på hur det går för dig. Känns bra att ha dig att prata med utöver min partner och som är i liknande situation. Ledsen för att du kan relatera till tidigare relationer men det positiva är att vi då kan förstå varandra bättre. Jag fattade till slut att jag inte borde skaffa barn med den killen men jag va rädd för att jag inte kunde få barn, kändes nästan som att jag va i nån slags psykos. Gu så glad jag blev nu när du svarade :). 

Va underbart att du fick utslag på stickorna och att ni också kunde få till det, ellerhur är det spännande! Jag har hört att det kan ta ett tag för kroppen att komma igång efter p-piller och minipiller, så din kropp behövde kanske bara en skjuts, en boost som du skrev! 

nu får vi se vad våra prover säger till veckan eller nästa måndag. Kul att vi är ganska lika i tid :). 

Jag tempar inte heller men jag har tänkt som dig att jag kör nästa, är lite för nyfiken för att hålla mig men tror samtidigt att jag bara blir fanatisk och analyserande (mer än vad jag redan är). 

något mer som jag tänkt på till nästa gång är att använda menskopp efter sex för att hålla kvar de små rackarna så bra som möjligt. Vet inte om det hjälper men en barnmorska skrev att det inte finns någon forskning på det men att det samtidigt inte kan skada om man följer instruktionerna och inte har inne den för länge. 

Vad det gäller gravtest så pendlar jag fram å tillbaka hur jag ska göra. den sista kuren då sonen kom till så väntade jag till några dagar efter bim då jag var så trött på att bli besviken. Men samtidigt så är det ju som det är och lyckan/besvikelsen kommer ju tids nog ändå. Jag har beräknad BIM den 26/4 tror jag och till helgen ska vi till Göteborg och gå på Koka där halva grejen är att dricka deras vinmeny till maten. Sååå kanske borde ta ett testa tidigt på lördag men känns ändå rätt tidigt. Ahhh va svårt jag vet inte! 

Hur tänker du göra? 

• Carol123

Men hade skrivit ett långt svar till dig men nu såg jag att det inte kommit med. 

så här kommer det igen men möjligen lite mer kortfattat 

Jag har en känsla av att vi båda haft ägglossning, jag har näst intill samma symtom som du och är nästan säker på att jag haft ägglossning. Det som är annorlunda från dina är att jag inte har ömma bröst utan bara bröstvårtor. De två senaste dagarna har jag varit trött och haft humörsvängningar. Den molande värken känner jag av lite svagt hela tiden nästan och ibland är den mer framträdande . 

analyserar mina symtom hela tiden så det är bara att jag har dig att prata med då jag känner mig tjatig om jag skulle säga allt jag tänker till min partner. 

det är svårt med symtom tycker jag eftersom det är så samma vid pms och graviditet. När jag gick på Pergotime innan jag fick sonen hade jag olika symtom varje månad och den månaden han kom till hade jag inget alls. 

Jag känner inte att det är negativt att jag har symtom nu för det är på nått sätt skönt att det känns att det händer nått och försöker intala mig att jag ska bli glad över om jag haft ägglossning vilket jag nästan är säker på att jag haft. 

vad bra att du får lämna prov två dagar, känns ju rätt när de inte gör vu. spännande! Jag lämnade mitt prov idag så hör av mig så fort jag fått svar. 

Följer ditt exempel gällande att testa. Har jag inte fått mensen innan torsdag till veckan så tar jag ett. Känns bättre att vänta för om mensen kommer så är det ju inte länge kvar till nästa kur Letrozol och nästa försök. Då kommer besvikelsen hålla i sig kortare tror jag. 
    och förhoppningsvis kan vi glädja oss åt att vi har haft ägglossning. Sen kan vi ju följas åt och testa att tempa, beställde hem en temp som ligger i postlådan och väntar på mig. (Om du vill såklart) 

• Carol123

hade Fått svar på 1177 men läkaren har inte kollat på det ännu. Det visade ett värde på 66, tror att det ska ligga över ca 20-28 så det borde ju vara ett fint ett Glad

Nu väntar jag med spänning på ditt Glad

• Carol123

Tack för att du blir så glad för min skull. Väntar med spänning på ditt svar vilket jag tror är positiv, lite läskigt att säga så för vill inte få upp några förhoppningar men jag tror verkligen att du har det. 

Vad skönt att han är så stöttande och att ni verkar kunna prata om allt. Men jag förstår vad du menar, tror inte heller att det riktigt går att förstå för någon som inte försöker bli gravid. Man lär sig iaf mycket om sin kropp med hormoner och allt där till, ibland tycker jag att det är konstigt att vi kvinnor vet så lite om våra kroppar och hur de fungerar med tanke på hur mycket det ändå påverkar vårt liv. Inte bara graviditeten utan hormoner över lag.

känner igen mig mycket när du skriver om att sätta upp murar, jag gör det med, inför ägglossning och nu innan bim. Har bim på onsdag tror jag men tänker torsdag för att jag inte ska bli allt för hoppfull om mensen skulle dröja en dag.

Vad känner du för symtom nu? Intressant med appen, vad heter den? 

För några dagar sen kände jag mig mycket illamåend, det kom och gick i vågor. Hade humörsvängningar och det hettade i ansiktet. Tänkte att jag är nog fasiken gravid i ena stunden och i andra? nja jag har bara sovit och ätit dåligt, säkert därför.

Nu de senaste dagarna har jag inte känt av det alls nästan och sen har jag fått ökad sexlust vilket är ovanligt för att va mig tyvärr. Men då gogglade jag såklart och läst att det är många som får det innan mens. Eftersom jag inte har mens i normala fall så vet jag ju inte vad som är vad. Tankesnurr!

Mitt svar dröjde lite eftersom vi varit i göteborg, ville ha lite lugn och ro när jag skriver till dig. 

• Carol123

Hej!
    Ja tycker att information och kunskap angående kvinno kroppen i stort borde utökas i samhället både i skolan och inom vården. Många som får rådet att behandla klimakteriebesvär med tex antidepressiva vilket jag tycker är fruktansvärt då det finns andra alternativ som läker och inte bara lindrar, men ska inte gå in på det förmycket nu för då finns det inget stopp här?

jag laddade ner appen, jag gillar den. Enkel och inte mer eller mindre än vad jag behöver. Tack för tips! 

De senaste dagarna har jag haft mer mensliknande känningar och känner på mig att den är på g. Kan inte sluta känna efter och det påverkar mig mer än vad jag vill. Deppig här! 

Blir så trött på mig själv, vet ju att det bara är första försöket men det kommer tillbaka en massa känslor från tidigare. Min partner försöker hålla mitt hop och humör uppe vilket jag uppskattar men inte riktigt kan ta till mig stundtals. 

Hoppas dina provsvar kommer snart! Väntar fortfarande med spänning! 

Hej (KD)
    vad kul att du vill hänga på här. Är det din första kur Letrozol? 

• Carol123

Men så underbart att du haft ägglossning Flört hihi! Kände det på mig! 
    Då är vi inne på väntan nr 2!

Jag skulle ju ha testat idag och var iväg till apoteket förut men vände i dörren. Jag vet inte varför, skulle ju va skönt att veta och de senaste dagarna har jag känt på mig att mensen ska komma och varit jätte grinig och deppig. Inte orkat med mig själv alls. Idag har jag inte känt av så mycket ?mensvärk? och tempen har hållit sig uppe. Men nu vågar jag knappt ta tempen längre. Springer på toa hela tiden, känns som domedagen snart är kommen!! 

Tillägg symtom:
    Mycket mer ömma bröstvårtor,märkte det när jag vaknade idag.
    Sen är jag varm utan att svettas och det hettar i ansiktet, fryser av och till. Detta har varit en längre tid men jag vet inte om jag har skrivit det. 
    Till det sista, jag får värk i nedre delen av magen efter orgasm men det håller bara i sig typ 1/2-1 minut. Ursäkta det privata.

Trodde att mensen skulle ha kommit igår men nu tror jag att den kommer idag eller imorgon eller till och med på lördag bara för att min kropp ska få upp hoppet lite för mig så att den kan slå till hårdare! Ja ni hör ju, jag är ju knäpp!! 

Men min mamma ringde och sa att hon drömt om mig inatt. Att jag åkt till Stockholm för att köpa en klänning och hon blev så arg och skällde på mig för att jag lämnat sonen hemma själv. När jag kom tillbaka så hade jag varit jätte jätte tjock och klänningen var en bebis-klänning för att jag skulle få en flicka. Mamma har aldrig berättat nått liknande för mig tidigare, så sjukt! tänk om hon har rätt!!! Hon sa att det kändes så verkligt. 

Vad sa din partner när du hade haft ägglossning? 

• Carol123

Tungan uteHjärta

Va sjukt!!! 

Grattis till oss!!! Ja nu ska vi bara njuta så tar vi oron lite längre fram. Vilken underbar helg vi kommer att ha. Att du orkar hålla dig, jag ringde min partner direkt!!

ser lite svagt ut men tänker att det inte är någon fara då jag tagit det mitt på dagen efter att sprungit en del på toa idag! 

vill gärna fortsätta följas åt, om du vill? 

jag fattar inte att det här är sant! 

• Carol123
    Anonym (Kd) skrev 2023-04-29 00:14:50 följande:

Grattis till er båda! 

Tack så mycket, det känns overkligt och fantastiskt! 
    Hur går det för dig? 
  • Carol123
    Sam2023 skrev 2023-04-29 05:46:09 följande:

Stort grattis önskar er båda allt lycka i världen wow jag blir så glad för er skull. Jag gjorde precis ett gravid test som också visade positivt.Men jag vågar inte bli glad efter jag tog otrivelle spruta är idag på dag 13 sen jag tog den

Men wow! Måste höra av dig när du tagit ett test till. 
  • Carol123

Skriv gärna hur det har gått sen när du testat igen! Håller tummen för att det blir positiv! Hjärta

• Carol123

Hej! Jag har inte hunnit svara och hinner inte nu heller, men vill bara säg att jag tänker på er och återkommer imorgon. 

• Carol123

Hej igen!
    helt otroligt att vi alla tre plussat, wow! 

Ellika: vilken födelsedag och vilket minne sen eftersom du fick med det på film Hjärta

Sam: hur berättade du? Hjärta

Jag har ungefär samma symtom som innan men vissa av den är starkare, är mer trött och yr! Har allvarliga humörsvängninga, alltså jag vet inte vad jag ska ta vägen ibland. Är vanligtvis mycket tålmodig och snäll så jag tycker detta är mer än jobbigt men hoppas att det släpper snart. Ska tänka på att vila lite mer och äta mer regelbundet. Illamåendet håller i sig och kommer och går men har inte blivit värre. Sen vaknar jag tidigt som dig Sam. Inte nån sovmorgon här inte! 

Har inte skrivit in mig ännu, tänkte vänta till efter ultraljudet hos mottagningen. De skulle ringa idag så skulle jag få en tid. (Rutin ultraljud eftersom jag fått Letrozol) Har ni blivit erbjudna nått ? 

Har ni någon gravidapp? Jag laddade ner BabyJourney och där står det att min beräknade BF är 2/1-2024. Är nyfiken på er då vi ligger så lika !? 

Svar på tråden Letrozol 2023