Hej igen Carol, ber om ursäkt för avsaknaden av svar, efter påskledigheten har det varit full rulle med jobb och vardagsliv. Men jag har tänkt på dig och undrat hur det går för dig och hur du mår i allt detta (hur konstigt det kanske än kan låta eftersom vi är främlingar, men jag hoppas och du tror du förstår hur jag menar, från mitt perspektiv är det i varje fall skönt att ha någon att bolla detta med bortsett från min sambo).
Jag kan förstå vad du menar med testerna och stressen. Och som jag förstått det så provade du ägglossningsstimulerande behandling i 12 kurer innan ditt första barn kom till världen. Vilket jag som kvinna som har stor längtan efter att bli gravid och få barn, kan förstå är mycket påfrestande både mentalt och fysiskt. Så det i kombination att vara i en relation med en person som inte verkar ha givit dig den stöttning som du förtjänar och behöver som gravid och nybliven mamma, det låter inte alls bra. Jag är ledsen för din skull att du behövde gå igenom en sådan relation, samtidigt som jag (tyvärr) kan relatera. Detta eftersom jag själv levde i en relation i 8 år med en man som inte behandlade mig bra varken psykiskt eller fysiskt. Där och då ville jag ändå ha barn med honom (i efterhand är det lätt att säga till mig själv ?hur fasen kunde jag vilja det??, men där och då tänkte jag helt annorlunda). Idag är jag också tillsammans med en oerhört fin karl sedan 3 år tillbaka. Väldigt tacksam över att det är vi och att det är vi som vill ha barn tillsammans. Eftersom jag vet hur stor skillnad det gör att leva med en partner som är bra, blir jag väldigt glad för din skull att du också träffat en man som är bra för dig och behandlar dig väl.
Stort grattis i efterskott också!
Jag hoppas att blodprovet på onsdag visar att ägglossning skett och så håller jag alla tummar och tår att ni lyckats få till en befruktning nu under denna cykel och att allt går vägen. När förväntar du dig din nästa mens? Och hur tänker du kring att ta graviditetstest? Tänker du ta tidigt test eller vänta in mensen och se om den kommer eller om den är sen och testa då?
Jag slutade med minipiller i slutet av augusti, så det är inte så länge sedan. Därefter fick jag bara två mensblödningar, typ varannan månad och därefter blev det inget på två månader i rad och då sökte jag hjälp. Fick då komma på vul, göra hormonbristen och sambon gjorde spermaprov och eftersom allt såg bra ut fick vi ordinerat Letrozol.
Tråkigt att du inte mår så bra av Letrozol.. tyvärr verkar det ju vara väldigt vanligt och jag är inte ett undantag, även om jag inte skulle säga att jag mått överdrivet dåligt. Utöver de symtom av Letrozol som vi pratat om tidigare så är har jag haft några dagar med lätt illamående, sömnproblem (flera nätter då jag vaknat vid 01 och sen inte kunnat somna om) och riktigt ordentlig huvudvärk några dagar.
Jag fick positivt lh-test (både rfsu och clear blue) i förrgår 13/4, testade kl 16 och kl 22. Testade mig igen kl 15 igår och då var de negativa igen. Så även om det är omöjligt att veta om det faktiskt blev en ägglossning, så är det ju en indikation på att kroppen förberedde sig på ägglossning och om ägglossning skedde, så skedde den mellan kl 22 13/4 och kl 15 14/4. Vi fick till det den 12/4, 13/4 och 14/4, så det är bara att hoppas på det bästa. Mailade min läkare idag och frågade om hon bedömde att jag ska ta blodprovet på fredag 21/4 (en vecka efter potentiell ägglossning utifrån lh-testerna) eller på måndag 24/4, får se vad hon svarar och vad blodprovet visar