Anonym (M) skrev 2023-03-29 23:58:29 följande:
En sorg kan man aldrig ta ifrån dig, men för att ge perspektiv så vill jag sägs att ditt liv med dina barn kommer komma in i en ny fas. Jag är 37 och har inga barn, kommer aldrig få, och det är också en sorg men jag försöker tänka att livet går i faser och att man får sörja den fas som tar slut eller inte blir som man önskat, men får lägga tilliten till att nästa fas bidrar med nåt fint i sig. Du har två graviditeter i din historia och det är jättefint! Försök tänka vad det positiva med två graviditeter är. Kanske dåligt svar.
Nej, det var ett jättefint svar, tack som delade med dig. Jag känner mig tacksam och lyckligt lottad som verkar få två barn i mitt liv, det gör jag verkligen. Två barn och två missfall kanske blir min historia i den här fasen, och med perspektiv på det om några år kommer jag säkert känna mig ännu lyckligare.
Jag tror min sorg kommer ur att jag inte fick möjligheten helt att landa i det och kunna, som många, fundera och vela över ett tredje barn eller ej. Utan allt har gått så vansinnigt fort pga min ålder när vi började försöka.