Inlägg från: Anonym (flerbarnsmor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (flerbarnsmor)

Sörjer att inte få vara gravid igen

Jag upplevde liknande när jag visste att jag var klar med barnalstrandet. Att vara gravid har sin tjusning och man är ju i ett speciellt tillstånd. Men det är ju inte så att man blir gammal bara för att man burit och fött fram sina barn. Din känsla lär klinga av allt eftersom. Fokus kommer att skifta när du har fullt upp med två barn, varav en bebis. Det är ju så för alla mammor att graviditet är en kortare episod i det långa loppet. Precis som amningen är det, småbarnstiden är det osv. Hux flux så är barnen vuxna och då saknar man måhända barnaåren. Fast nya saker tar vid, det kommer alltid nya grejer. Det är ju så livet är, var sak har sin tid. Epoker kommer och går och nya kommer. Man kan inte gå och sörja epoker som flytt, för då blir ju hela livet en enda lång sorg! Njut av din graviditet här och nu, sen tar annat över! Garanterat!

• Anonym (flerbarnsmor)

Ja, graviditeter i all ära. Jag har sex barn och tre sena missfall i bagaget. Tänk ändå kändes det vemodigt när det sista barnet kommit till. Fast i ärlighetens namn var det nog tanken på att inte ha en bebis igen som kändes, inte själva graviditeten. Men sen tog allt råddande kring barnen så mycket tid och energi att även den känslan gick över. Idag är småbarnsåren förbi, de var otroligt intensiva och lika otroligt underbara! 

Svar på tråden Sörjer att inte få vara gravid igen