Anonym (ts) skrev 2023-03-29 17:25:22 följande:
Jag förstår det och kommer inte kräva att hon sägs uppc men hon behöver stöd och kompetensutveckling. Jag har varit med i hennes klass. Hon är skrikig, byter instruktioner mitt i en lektion, håller sig inte till rutiner mm. För mitt barn funkar det inte alls, han zonar bara ut, och det är nog rätt illa även för de normtypiska barnen. Kan inte hon hålla ordning måste de ju tillsätta resurser.
Ja, det är tyvärr inte så lätt i svenska skolan nuförtiden. Är själv lärare, dock på högstadiet och jag har egna barn med NPF. Det gick inte verkligen att anpassa skolan så att det hade passat mina barn behov helt och hållet, vi fick också kompromissa där. Och jag gjorde en hel del hemma med mina barn för att det inte blev gjort i skolan. Tyvärr så kan inte lärarna göra så mycket åt att skolpolitiken inte är realistisk.
Läraren låter relativt oerfaren, kanske? Det kanske inte är av kompentensbrist utan av ren stress och brist på erfarenhet att hon byter instruktioner. Det händer väl oss alla nån gång.... Skrika är inte bra, högst väldigt sällan. Det finns risk att skolan inte gör så mycket eftersom det är ungefär normalläge i många skolor. Bäst är om du har en egen idé vad ditt barn behöver och den går att genomföra. Då kan det hända att de provar med det.