Varför är många så likriktade i Sverige?
Kan också störa ihjäl mig på fyrkantigheten hos de flesta svenskar. De flesta kan fan inte tänka själva för fem öre! Gör exakt som de blir tillsagda, utan minsta egen tanke bakom det hela! "I support the latest thing" bara för att "alla andra" gör det! Är det inte "BLM" så är det allt trams med Covid och vaccin. Bara det senaste nu #jagvetvadensnippaär .... Jaha.... Jamen det förändrar ju världen....! Och så extremt lättlurade, delar allt de hittar utan minsta egen tanke eller källkritik!
Och kommer man då och läser lite fler källor än Aftonbladet och utifrån det väljer sin egen uppfatting och åsikt, jädrar vad man blir kallad mycket lustigt, vad arga folk blir! Medan deras egna källor består av "Näe men jag blev uppmanad på Facebook att dela ett visst inlägg så då gör jag såklart det för då är det rätt! Och fan ta den som påstår något annat!!".
Ta bara det här "SD är rasister!!". "Jaha, vad baserar du den åsikten på?". "Joo.....För att de är det!! Är du också rasist eller?????".
"De som inte vaxxar sig är dumma i huvudet!!". "Okej. Varför då?". "......för att de är det!!!".
Det är så värdigt....!