Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Vill mitt ex verkligen bara vara vänner?

Men sluta genast umgås med honom på det där sättet! 
    Uppenbart att du lider av detta och han vet att du vill ha honom tillbaka. Du är i underläge och han styr alltsammans. 
    Det är inte så unikt att folk gör så här ibland men det är inte bra för den som är i din roll.

Han får det han vill ha: sällskap, sex och slipper vara ensam, men han är inte beredd att göra mer än så uppenbarligen. Han är i det där övergångsstadiet när man gjort slut men inte riktigt klippt av gummibandet. 

Den dagen han möter en annan tjej kommer du smärtsamt inse att du bara var sysselsättning tills han var redo att gå vidare helt. 

Skriv att du måste blocka ett tag för du orkar inte leva så här - och sen gör du det också. 

• Anonym (...)

Som alla redan skrivit, han gör så här för att han kan, för att det är ett enkelt sätt att få sex. Den dagen han möter någon och blir förälskad, kommer han sluta träffa dig. 

Du är den som blir sårad eftersom du investerar känslor och hopp. 

När jag låg i skilsmässa låg exet och jag några gånger. Det blev tvärt stopp på det när han frågade om vi kunde fortsätta ha sex när skilsmässan var färdig. Jag undrade hur han menade och fick svaret att vi hade ju bra sex, han visste inte när/om han någonsin skulle få möjlighet till sex med någon annan, no strings attached. Jag blev så oerhört förolämpad och kände mig dum som legat med honom de där fåtal gångerna. 

Du behöver bestämma om ditt liv, bestäm hur DU vill ha det, oavsett vad han säger.   Är du inte värd mer än att vara någons "hål" när det suger till hos honom? 

Svar på tråden Vill mitt ex verkligen bara vara vänner?