• Fflff

Vill mitt ex verkligen bara vara vänner?

Hej.
    Jag och mitt ex gjore slut för ca 2 månader sedan. De va hans beslut. Senaste veckorna hörs vi varje dag, det är mest han som hör av sig. han har uttryckt att han saknar mig och saknar att hänga tillsammans och han saknar att ha sex. Vi träffas och ligger ibland, då vill han gärna att vi hänger, äter tillsammans, kollar film och sover över. Vi håller om varandra och har det mysigt och lättsamt. Han skriver att han längtar tills vi ska ses och andra liknande saker. Men han säger att han inte vill ha ett förhållande och att han inte vill såra mig med falska förhoppningar. Jag har sagt lite vagt två gånger att vi inte kan höras av såhär mycket. Men det fortsätter ändå. Grejen är att ja vill ha tillbaka honom men vet inte vad jag ska tro. Å ena sidan är han tydlig med att han inte vill vara tillsammans, men å andra sidan saknar han mig, vill ses ganska ofta. De är väldigt mycket olika budskap. Vad tror ni, vill han verkligen bara vara vän eller finns de känslor kvar att bygga på?

• Svar på tråden Vill mitt ex verkligen bara vara vänner?
  • Anonym (...)

Men sluta genast umgås med honom på det där sättet! 
    Uppenbart att du lider av detta och han vet att du vill ha honom tillbaka. Du är i underläge och han styr alltsammans. 
    Det är inte så unikt att folk gör så här ibland men det är inte bra för den som är i din roll.

Han får det han vill ha: sällskap, sex och slipper vara ensam, men han är inte beredd att göra mer än så uppenbarligen. Han är i det där övergångsstadiet när man gjort slut men inte riktigt klippt av gummibandet. 

Den dagen han möter en annan tjej kommer du smärtsamt inse att du bara var sysselsättning tills han var redo att gå vidare helt. 

Skriv att du måste blocka ett tag för du orkar inte leva så här - och sen gör du det också. 

• Fflff
    Anonym (...) skrev 2023-03-25 12:09:53 följande:

Men sluta genast umgås med honom på det där sättet! 
    Uppenbart att du lider av detta och han vet att du vill ha honom tillbaka. Du är i underläge och han styr alltsammans. 
    Det är inte så unikt att folk gör så här ibland men det är inte bra för den som är i din roll.

Han får det han vill ha: sällskap, sex och slipper vara ensam, men han är inte beredd att göra mer än så uppenbarligen. Han är i det där övergångsstadiet när man gjort slut men inte riktigt klippt av gummibandet. 

Den dagen han möter en annan tjej kommer du smärtsamt inse att du bara var sysselsättning tills han var redo att gå vidare helt. 

Skriv att du måste blocka ett tag för du orkar inte leva så här - och sen gör du det också. 

Förstår att det är så jag borde göra, men de är lättare sagt än gjort. Hoppet är de sista som överger en säger dom. Tycker någonstans att de är orättvist att de ska behöva vara mitt beslut och att jag ska behöva vara stark och ta de svåra beslutet. Hur kan han ens vilja umgås så mycket när han ändå gjort slut.
  • Anonym (K)

Han vill inte vara vän. Han vill vara FWB. Dvs ligga med dig (främst) och sen när han känner för det också göra annat trevligt, dvs plocka russinen ur kakan av vad en relation innebär. Bonus också att han med gott samvete kan göra vad han vill med andra kvinnor och fortsätta utnyttja dig.

Ts, han jag tror inte han vill något seriöst med dig men om du vill veta om det är så eller inte så sluta ligga med honom! Låt det gå några månader så ser du om han är ärlig eller bara vill utnyttja dig. En kille som älskar en på riktigt är ute efter helt andra saker i första hand, t ex närhet, att umgås, göra roliga saker och inte bara på hans villkor.

• Anonym (A)
    Fflff skrev 2023-03-25 12:32:54 följande:
    Förstår att det är så jag borde göra, men de är lättare sagt än gjort. Hoppet är de sista som överger en säger dom. Tycker någonstans att de är orättvist att de ska behöva vara mitt beslut och att jag ska behöva vara stark och ta de svåra beslutet. Hur kan han ens vilja umgås så mycket när han ändå gjort slut.

Varför ska det inte vara ditt beslut? Han vill inte att ni bryter, han tycker det är bra som det är. Han vill både ha kakan och äta den. Kunna ligga med andra osv. 

• Anonym (Fråga)

Fråga varför han gjorde slut.... och visa att du är beredd att lyssna, utan att avbryta eller gå i försvar...  Du behöver inte hålla med honom i han syn på förhållandet, men försöka förstå hans tankar o känslor.... 
    Viktigt att man kan kommunicera saker som man är missnöjd över.....

• Tom Araya
    Fflff skrev 2023-03-25 12:32:54 följande:
    För att det är bekvämt. Han får vad han behöver utan ansträngningen med att träffa en ny.
  • Anonym (usch)
    Tom Araya skrev 2023-06-07 03:10:45 följande:
    För att det är bekvämt. Han får vad han behöver utan ansträngningen med att träffa en ny.
    Jag hade struntat i hans känslor. Kolla vad han gjort mot dig. Han har gjort slut. Brydde, bryr han sig då så mycket om dina känslor? Nej. Varför ska du bry dig om hans? Han hade inte fått vara i samma rum som jag om inte tvunget, mindre få privilegiet att tafsa på mig. Du måste jobba på dina gränssättningar. Inte sätta så låg status på dig själv. Han kan känna en dag idag, en annan imorgon. Han är tydligen inte att lita på. Sälj dig inte så lågt. Bryt helt. Ta till hjälp av terapeut om du inte klarar det själv. Han låter som ett gift. 
  • Anonym (...)

Som alla redan skrivit, han gör så här för att han kan, för att det är ett enkelt sätt att få sex. Den dagen han möter någon och blir förälskad, kommer han sluta träffa dig. 

Du är den som blir sårad eftersom du investerar känslor och hopp. 

När jag låg i skilsmässa låg exet och jag några gånger. Det blev tvärt stopp på det när han frågade om vi kunde fortsätta ha sex när skilsmässan var färdig. Jag undrade hur han menade och fick svaret att vi hade ju bra sex, han visste inte när/om han någonsin skulle få möjlighet till sex med någon annan, no strings attached. Jag blev så oerhört förolämpad och kände mig dum som legat med honom de där fåtal gångerna. 

Du behöver bestämma om ditt liv, bestäm hur DU vill ha det, oavsett vad han säger.   Är du inte värd mer än att vara någons "hål" när det suger till hos honom? 

Svar på tråden Vill mitt ex verkligen bara vara vänner?