Ni med två (eller fler), pojkar, vad har varit bäst?
Jag har en släkting som "bara" fick söner, då var det massa kommentarer om det. När barnbarnen kom däremot så blev det bara flickor, då var det inte heller bra. Det är så konstigt!
Jag tycker det är toppen att ha killar, de leker samma lekar, har liknande intressen, kan ärva kläder (för klär man en baby i blå tröja med bilar KAN det ju inte vara en flicka..).
Eftersom jag har både bröder och systrar har jag alltid tänkt att ifall jag får en av varje måste jag få två till så de (kanske) får syskon av samma kön... Det är på ett annat sätt liksom, någon som förstår en som kanske inte de av motsatt kön gör (Inte PK jag vet, men visst finns det vissa biologiska skillnader rent utvecklingsmässigt, med hormoner och liknande). Jag har också märkt på mina bröder att de har en annan sorts relation än de har med oss systrar.
Det enda jag har känt är att jag ser mig mer som en mormor än som en farmor men så ser jag på mina barns relation med sin farmor och tänker att så kan det bli för mig också! Jag försöker memorera allt hon gör för att kunna vara likadan mot mina barnbarn/svärdöttrar.
Jag förstår att du tar illa vid dig, man är ju så känslig när man väntar barn. Själv har jag inte tagit reda på könet i magen men när folk frågat vad jag "hoppas på" har jag bara svarat "Jag hoppas på ett friskt barn". Det är väl ändå det enda viktiga?