• Anonym (Hjälp)

Behöver nån som ruskar om mig, jag känner mig HEMSK.

Ok Familjeliv, behöver få lite omruskning. Jag känner mig som världens sämsta person och jag vet inte varför det blivit såhär. Skriver anonymt så ingen känner igen det.

Väntar andra barnet och har varit jätteglad för det, drömmen har varit två barn. Mitt första är världens finaste pojke jag älskar över allt på jorden. Han är mitt allt. Jag hade fått en stark magkänsla att denna andra var en tjej och liksom börjat känna in den framtiden (hade lika stark magkänsla att ettan var en pojke). Nu visade det sig att det högst sannolikt är en pojke denna gång med och jag kände det som att min framtida dotter försvann. Och jag HATAR DEN HÄR KÄNSLAN. Men det kändes som hon jag tänkt mig liksom försvann och ag har upplevt en sorg över det. Jag vill inte det här - jag vill känna mig bara överlycklig för stt få en till son som blir lika underbar som den jag har.

Inte blir det bättre att folk liksom tycker att ?vi ju kanske hinner en trea om vi försöker?. Min man vill bara ha två och jag känner att det är mest realistiskt med för orken då jag är över 40.

Snälla, ruska om mig, säg att det kommer bli bra. Jag älskar ju min son så myclet och har varit så himla glad för den här extremt efterlängtade graviditeten, och jag hatar de här känslorna.

HJÄLP!

• Svar på tråden Behöver nån som ruskar om mig, jag känner mig HEMSK.
  • Anonym (Flickmamma)
    Anonym (Hjälp) skrev 2023-03-22 12:25:53 följande:
    Ja. Jag tror också jag påverkas, folk blev liksom också gladare för mig första gången än andra när det blev samma (och pojke, de flickmammor jag känner verkar inte fått samma bemötanden). Och jag avskyr ju att det påverkar mina känslor till del. sen var jag väl också inställd på att magkänslan var så rätt första gången och nu helfel tydligen, så allt detta plus gravidhormornena spökar.

Och jag skäms ju så enormt för det eftersom jag vet hur extremt mkt jag älskar min son, han är bara bäst, och hur jag längtat efter det här andra barnet som just bara ett barn. 
    Fast det stämmer inte. Har tre flickor (förlorat ett barn, också en flicka) och folk har kommenterat ska du veta. "Ojdå haha, det blev en flicka igen", "stackars din man"," din "man ville ju såklart ha en pojke", "den här gången blir det nog en pojke ska du se", "blev det en pojke tredje gången gilt?". 
  • Anonym (B)
    Anonym (Flickmamma) skrev 2023-03-22 15:41:33 följande:
    Fast det stämmer inte. Har tre flickor (förlorat ett barn, också en flicka) och folk har kommenterat ska du veta. "Ojdå haha, det blev en flicka igen", "stackars din man"," din "man ville ju såklart ha en pojke", "den här gången blir det nog en pojke ska du se", "blev det en pojke tredje gången gilt?". 
    Usch vilka kommentarer.. Vadå stackars och såklart!? Folk ska alltid projicera personligt skit. 
  • Anonym (Hjälp)

Tack alla för era svar. Jag skäms så extremt för de här känslorna som sagt, men jag tar till mig av det ni skriver. Jag tror att jag nånstans sett framför mig också den familjekonstellation jag själv växt upp i och att det blir en ny sits nu som jag ska se hur den är. 

Jag vet att jag kommer älska den här nya lilla människan oändligt, rädslan har mer legat i om jag även kommer sakna det jag föreställt mig. Just att vara äldre är både skönt och svårt, hade jag varit ung hade det ju varit ännu fler kommentarer om att ?försöka igen? gissar jag, samtidigt blev det så definitivt nu. 

Jag tror också att jag själv har svårt för omställningar, så det är en personlighetsfaktor med i det hela.

Samtidigt är jag ju överlycklig över pyret i magen, två barn är en total eufori när man börjar sent efter många år av att ha försökt landa i att jag kommer leva barnlös. Jag älskar det här pyret redan, samtidigt som det kom en sorg som jag beskrev, och det känns så fel. 

Men tack för era fina inlägg. 

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Flickmamma) skrev 2023-03-22 15:41:33 följande:
    Men nä. Att det ska vara så åt andra hållet med, fy sjutton. Att folk inte kan vara tysta.

Jag ska jobba vidare med mina känslor, jag älskar ju redan plutten i magen liksom. Men jag har svårt att släppa skammen över de andra känslorna som kom.
  • Anonym (Flickmamma)

Nej men förstår dig! Hade typ lust att inte ta reda på kön, alternativt inte berätta för folk (jag kände på mig att alla var tjejer). Bara för att slippa dumma kommentarer. Du är nog inte ensam om att känna så. 

Anonym (Hjälp) skrev 2023-03-22 19:32:19 följande:
    Men nä. Att det ska vara så åt andra hållet med, fy sjutton. Att folk inte kan vara tysta.

Jag ska jobba vidare med mina känslor, jag älskar ju redan plutten i magen liksom. Men jag har svårt att släppa skammen över de andra känslorna som kom.
  • Anonym (Y)

Det är okej att känna så. Du byggde upp ett scenario och förväntningar och det är inget fel med det. Jag gjorde detsamma min senaste graviditet, vilket förvånade mig väldigt mycket då jag verkligen inte är en person som lägger stor vikt vid kön. Jag har inte sett mig som en "pojk- respektive flickmamma" men ändå så byggde jag upp ett litet scenario där min första, som är en pojke, skulle få en liten lillebror som han skulle få världens bästa relation med och de skulle vara varandras bästa vänner. Som att det skulle vara något självklart. 

Så på RUL när vi fick reda på att det var en flicka så kände jag en liten liten tyngd i mig. Den släppte dock rätt snart då jag helt enkelt fick sjunka ner till jorden lite och påminna mig själv att jag faktiskt anser att en bebis hela identitet inte ligger vid dess kön.

Dagen min son föddes så lärde jag mig innebörden av ovillkorlig kärlek. Dagen min dotter föddes så lärde jag mig att jag kunde känna samma sorts kärlek för mer än en. Hon är min lilla solstråle och alla förväntningar och föreställningar försvann sekunden hon föddes. För mig spelar det ingen roll om det var en pojke eller flicka längre utan att just hon var hon. 

• Anonym (Hjälp)
    Florali skrev 2023-03-22 13:56:39 följande:

Du kommer att älska din lille gosse mer än livet självt och med kärleksfull nyfikenhet undra vad han kommer att bli för en liten person.
    Mina gossar är så olika varandra som två människor kan bli och ändå är de bästa, bästa vänner.
    Så spännande det är att få följa dem på deras livsresa och vilken ynnest att få vara deras mamma.  // Hjärta

Det här är allt jag vill.
  • Anonym (Modig)
    Anonym (Hjälp) skrev 2023-03-22 20:41:01 följande:
    Det här är allt jag vill.
    Bästa mamman ever. 
  • Anonym (Tröst)

Pojkar är oftast lättare i tonåren.Slippa mens och liknande saker !

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Modig) skrev 2023-03-22 21:21:29 följande:
    Bästa mamman ever. 
    Jag som känner mig precis tvärtom. Men jag vet ju att jag kommer älska båda något helt enormt hela mitt liv, den biten är jag inte ett dugg tvekande på.
Svar på tråden Behöver nån som ruskar om mig, jag känner mig HEMSK.