Flytta hemifrån för gymnasiet
Du kommer inte kunna flytta om inte dina föräldrar kan försörja dig. Vart hade du tänkt bo? Du får inte skriva på kontakt och att få lägenhet i Stockholm är jättesvårt.
Du kommer inte kunna flytta om inte dina föräldrar kan försörja dig. Vart hade du tänkt bo? Du får inte skriva på kontakt och att få lägenhet i Stockholm är jättesvårt.
Min syster flytta hemifrån när hon va 15. Jag hade två i min gymnasieklass som va 16 å flyttat långt. Lyssna inte på trångsynta människor. Fråga dina föräldrar i stället varför dom vill neka dig en utbildning du vill gå. Du kommer ångra dig hela livet om du inte provar. Stå upp för dig själv.
Det handlar inte om att vara trångsynt utan realistisk. Man får enligt lag inte skriva på ett hyreskontrakt innan man är 18 år så ts kommer inte ha någonstans att bo. Det är också flera års kötid för att få en lägenhet i förorterna.
Att försörja sig på barnvaktsjobb är inte realistiskt. Sommarjobb för de under 18 år brukar vara extremt dåligt betalt och det är inte säkert att ts får jobb konkurrensen är stor.
Hur gammal är du? Du kan inte jämföra idag med för du det var för 40 år sen samhället har ändrats extremt mycket.