svansmamman skrev 2023-03-29 09:21:53 följande:
Okej då förstår jag. Då är det förmodligen ägglossning den detekterade då!
Med tanke på att gravtest visar negativt kan du vara säker på att dina symptom i vart fall inte beror på en graviditet då det är gravidhormonet som ger både symptom och positivt gravtest. Det finns ju alla möjliga orsaker till att du har de symptom du har, och jag kan såklart kasta ur mig en drös gissningar, men om du känner dig orolig är det bästa att du kontaktar vårdcentralen för råd. Annars är det ju bara att avvakta och se hur det utvecklar sig. Att få positivt äl-test är ju som sagt var ingen garanti för att man faktiskt ägglossar, så det är ju absolut inte säkert att du hade ägglossning när testen gett utslag och därmed inte att får din mens när appen tycker det är dags.
Jag tycker inte du ska oroa dig iallafall! Men om du inte kan släppa det kan du alltid vända dig till din vårdcentral. Jag håller alla tummar här hemma! ❤️
Tack så mycket
Jag tog ett tidigt grav.test för några dagar sen som visade negativt.
Jag tog ett till tidigt-test idag som också var negativt, enligt appen ska jag ha mins mens om 4 dagar.
Så det tog sig inte denna gången heller, vilket gör att alla mina symtom känns ännu märkligare nu. Jag har varit onormalt trött, molvärk till och från, och haft oerhört ont i brösten/bröstvårtorna. Jag har knappt kunnat nudda bröstvårtorna för att de har varit så känsliga, det brukar _aldrig_ hända vid varken ÄL eller mens...
Ugh, allt detta huvudbry! Hahaha
Jag vet inte varför jag känner mig så stressad.
Kanske för att jag har lärt mig att efter 25 så minskar chanserna för graviditet markant? Jag blir 28 i år.
Kanske för att min sambo är över 40, och jag vill inte att han ska vara för gammal? Trots att han är piggare, fräschare och *yngre* fysiskt än vad jag är? Hahahah