Twinflower95 skrev 2023-04-02 08:47:01 följande:
Tack så mycket
Jag tog ett tidigt grav.test för några dagar sen som visade negativt.
Jag tog ett till tidigt-test idag som också var negativt, enligt appen ska jag ha mins mens om 4 dagar.
Så det tog sig inte denna gången heller, vilket gör att alla mina symtom känns ännu märkligare nu. Jag har varit onormalt trött, molvärk till och från, och haft oerhört ont i brösten/bröstvårtorna. Jag har knappt kunnat nudda bröstvårtorna för att de har varit så känsliga, det brukar _aldrig_ hända vid varken ÄL eller mens...
Ugh, allt detta huvudbry! Hahaha
Jag vet inte varför jag känner mig så stressad.
Kanske för att jag har lärt mig att efter 25 så minskar chanserna för graviditet markant? Jag blir 28 i år.
Kanske för att min sambo är över 40, och jag vill inte att han ska vara för gammal? Trots att han är piggare, fräschare och *yngre* fysiskt än vad jag är? Hahahah
Äsch då! Om än dina symptom inte beror på graviditet kan det ju faktiskt ha tagit sig ändå, bara att det är för tidigt för att testa. Nu vet jag inte vilket märke du använde men oddsen för att testet ska visa korrekt stiger ju närmre BIM man kommer. Jag vet exempelvis cbs digitala test med veckoindikator visar 65% ?korrekt? 4 dagar före BIM, 90% 3 dagar före, 97% 2 dagar före osv. Så även om man testar negativt med det testet 4 dagar innan BIM finns det fortfarande goda möjligheter till att det bara är för tidigt - om du förstår hur jag menar.
Jag förstår att det känns märkligt med dina symptom, speciellt eftersom du inte brukar ha dem i samband med ägglossning eller mens. Och jag förstår absolut ?stressen?. Den bottnar väl kanske i längtan efter att plussa och det jobbiga kring att leva med ovissheten. Bara väntan mellan mens - äl - BIM är ju jobbig, man går hela tiden och väntar på något.
Absolut att man som kvinna är som mest fertil fram till 25, men det betyder inte att det raserar i rasande takt därefter eller att det blir sånär som omöjligt att bli med barn efter man fyllt 25. Om jag inte är helt ute och cyklar brukar man prata om att efter 35 går det snabbare utför, och även därefter är det inte ovanligt att bli gravid. Men hur som helst, du har inte funderat på att tempa dig för få ännu bättre koll på din cykel och optimera chanserna att bli gravid? När man har lite oregelbunden cykel brukar det vara ett bra sätt att få ännu bättre koll på fertila dagar osv. Det kanske är så enkelt att ni inte prickat in ?rätt? dagar. Hur länge har ni försökt? ❤️