gravid, högt blodtryck och sjukskriven
Gravid i v.9 och har inte berättat för min chef än. Haft problem med högt blodtryck som inte blev bättre efter graviditeten. Äter medicin men känner mig ännu inte bra, blodtrycket stiger vid stress (har egen mätare). Förutom problem med blodtrycket har jag problem med huvudvärk och illamående. Läkaren på mvc jag pratat med i telefon pratade om att vi skulle titta på
min arbetssituation imorgon när vi hade bokat tid men som nu blivit inställd pga sjukdom. Jag har blivit inbokat vid en annan läkare nästa vecka så vet inte hur det kommer bli med allt förens då. Känner mig sjukt orolig för vad som kommer bli med allt och är orolig över chefen som inte har ett bra bemötande. Chefen tycker att jag vabbat mycket osv (och det har jag och haft skäl för), hen får mig att känna mig kass.
Jag är orolig för vad allt med det höga blodtrycket innebär och orolig om det blir sjukskrivning eller inte och hur jag annars ska klara detta.
Någon annan som haft högt blodtryck tidigt i graviditeten och blivit sjukskriven tidigt för det?