Anonym (Mår uruselt) skrev 2023-03-17 19:42:18 följande:
Jag är en person som inte kan jobba pga diagnos och andra saker. Jag vill ut och jobba, jag vill ha ett jobb och bidra till samhället men det går inte. Mitt mående och diagnos är skit jobbigt och ställer till det i vardagen. Har svårt att komma iväg på saker m.m
Om någon läkare sade att om jag kapar av båda benen och blir fri och " frisk" från både ångest och depp så skulle jag kapa av dem samma dag.
Jag har inga barn då jag inte vill riskera att de ärver mina dåliga gener. Jag får ut pengar från Försäkringskassan och betalar skatt på de pengarna. Delar just nu boende med en släkting och jag betalar halva hyran plus att jag lägger till extra pengar för mat, schampo m.m
Jag blir galen när jag hör och läser om folk som kan arbeta men inte vill. De har inget som hindrar dem och de väljer att gå på bidrag och att gå hemma. Världen är inte rättvis och jag skulle vilja byta med någon som vill gå hemma så att jag kan börja jobba!!
Jobbigt att läsa det du skriver. Jag känner medlidande för dig.
Vill poängtera att jag absolut inte ser något problem med att sjuka personer får ersättning från Försäkringskassan och inte arbetar. Det är ju därför vi har socialförsäkringssystem. Inte för att arbetsskygga inte ska arbeta.