Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Någon som är en höjdare när det gäller hcg ?

Hej.
    Jag är gravid med andra barnet. Testade 3+ med clear Blue förra veckan. Fick även åka in dagen efter pga av enorma smärtor.
    Det syntes i stort sätt inte ett dugg på vul och jag hade iaf räknat med att jag borde vara i minst v6. Läkarna sa att jag ev kunde va runt v.4.
    Jag fick lämna hcg i
    Onsdags - 2784
    Fredags  - 7677
    Måndags - 15887

Jag har försökt läst mig till och jag antar att det är en bra stegring . Men det verkar vara för höga resultat för att att bara va i v.4-5 . Eller har jag fel ? Börjar bli nervös ifall det skulle kunna vara ett utomkved som missats . 

• Svar på tråden Någon som är en höjdare när det gäller hcg ?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (S) skrev 2023-03-16 15:39:32 följande:

3+ brukar ju innebära v.5+ något. Stegringen ser ju bra ut annars. Tvillinggraviditet kanske kan bidra till den höga Hcgn trots den tidig veckan. Men om du har smärta borde det ju utredas tillräckligt! 

Ja okej, ja jag tyckte jag blev lite illa bemött . Fick varken direkt svar på mina frågor eller hur vi går vidare. Fick inte ett nytt besök förns om 3 veckor. 
  • Anonym (Orolig)

Det verkar inte gå att svara enskilt i tråden tyvärr. 

Men på vul så var dom 2 st som kollade då hon även tillkallade överläkaren.  Står i min journal att man kunde se en förtjockad slemhinna o ev en uppklarning som skulle kunna tyda på en tidig graviditet runt v.4-5. Och detta var i onsdags förrs veckan. 
    Allt känns bara konstigt , här i kring görs det inte privata ul före v 8 tyvärr 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (HCG) skrev 2023-03-16 18:43:46 följande:
    Kan du inte gå till en gynekolog?
    Jag fick den tidigaste tiden som fann till en gynekolog i närheten och den är om 3 v.
Svar på tråden Någon som är en höjdare när det gäller hcg ?