Carolatom07 skrev 2023-03-15 20:14:12 följande:
Jag är väl medveten om att jag varit med och bidragit till ett hårdare samhällsklimat och polarisering. Och det är inget jag är stolt över, jag snarare skäms som en hund i dagsläget.
Jag var medlem i Facebook-gruppen "Stå upp för Sverige" som började som "Stå upp för Peter Springare", som Patrik Markström höll i, och det var när jag såg den väldigt grova och hjärndöda jargongen i kommentarerna där, fick jag nog kan man säga. Jag trodde det skulle vara mer sakliga diskussioner, men 9 av 10 kommentarer var uppenbart rasistiska, hatiska och ofta rent ut sagt vedervärdiga.
Gruppen hade väl som mest nästan 200 000 medlemmar, och jag tänkte, var kommer allt detta oförsonliga hat ifrån? Jag blev chockad när jag såg att så många sänkte sig till en så låg nivå.
Där tog jag beslutet, men även efter att ha insett att SD är ett populistiskt parti som gillar att kittla de ständigt missnöjdas öron. De värnar nog mer om att få makt och få ha fina politikertitlar, än "värnar om svenska folket". Jimmie Åkesson är ju en snackpåse av rang och Kenth Ekeroth drivs ju mer eller mindre av hat och rasism. Det har också blivit uppenbart att de verkligen är nazzar i kostym och med polerad retorik, som ska locka svenssons som inte begriper bättre.
Du som "har varit SD".
Angående det "hårda samhällsklimatet". Är det verkligen skapat av SD? Är det inte mer logiskt att dra slutsatsen att det "hårda samhällsklimatet" är en helt naturlig reaktion på det som faktiskt hänt med samhället sedan MENA-kulturens introduktion? En naturlig reaktion på det mångkulturella våld som drabbar våra barn
varje dag? En naturlig reaktion på att det skjuts och sprängs
varje dag? En naturlig reaktion på alla barnrån som sker
varje dag? En naturlig reaktion på
allt som följt i de öppna gränsernas fotspår?
Hur kan man
inte hata konsekvenserna av att vi öppnade våra hjärtan? Med det sagt så innebär detta hat inte ett hat mot alla invandrare. Naturligtvis inte. Många är jättebra människor.
Men 1+1=2 och att vilja fortsätta på den inslagna stigen kan inte betecknas som annat än vansinne.
Jag vet att du trollar, men ibland kan det vara roligt att svara troll också.