Inlägg från: Anonym (QWERTY) |Visa alla inlägg
  • Anonym (QWERTY)

Hur många gillar SD-killar?

Du kommer aldrig kunna förmå dessa värdegrundskvinnor på Familjeliv att omvärdera sina politiska ståndpunkter. Tyvärr.

Om man i Sverige år 2023 inte har insett vad konsekvenserna av de senaste decenniernas förda politik kommer att leda till för ens barn och barnbarn så är man helt enkelt inte mottaglig.

Jag vet hur frustrerande det är att försöka kommunicera med dem, men du gör inte den goda sidan någon tjänst när du låter dig provoceras och uttrycker dig som du gör.

• Anonym (QWERTY)
    Domas skrev 2023-03-15 19:26:24 följande:

Jisses...... är du ett till troll eller har jag bara extrem otur? Nu har jag förklarat tre gånger att jag sa dom sakerna efter dom provocerat mig i typ en timme som jag inte ens svarat på utan bara kommit med faktapåståenden.

Att tillslut bli sur för en sån sak är förståligt och det tror jag även oinsatta människor som man behöver väcka förstår.

Så enkelt är det bara. : /

Om folk gråter över det eller inte kan se hela bilden eller ens börja där konversationen börja mellan mig o den personen så är det förhevlete den personens fel. Då kan dom väl läsa från början då om den här tråden är så viktig för dom.

Och är du ett till troll så vill jag bara säga att du kan fara åt helvete redan nu. Men det får vi hoppas att du inte är men det visar ju sig i nästa meddelande direkt.

Jag förstår inte hur du kan tolka mitt inlägg som att jag trollar dig.

Jag ger dig rätt i sak, det jag ifrågasätter hur du uttrycker dig. Den goda sidan gagnas inte av att vi låter oss provoceras eller uttrycker oss som 15-åriga innebandykillar. Även fast vi har rätt i sak och hur frustrerande diskussioner än må vara så sikta på att vara bättre än dem. Bröla inte.

Som det är nu ger du bara ett dåligt rykte till alla oss som inser hur allvarligt läget faktiskt är i det nya Sverige.
  • Anonym (QWERTY)
    Carolatom07 skrev 2023-03-15 20:14:12 följande:
    Jag är väl medveten om att jag varit med och bidragit till ett hårdare samhällsklimat och polarisering. Och det är inget jag är stolt över, jag snarare skäms som en hund i dagsläget.

Jag var medlem i Facebook-gruppen "Stå upp för Sverige" som började som "Stå upp för Peter Springare", som Patrik Markström höll i, och det var när jag såg den väldigt grova och hjärndöda jargongen i kommentarerna där, fick jag nog kan man säga. Jag trodde det skulle vara mer sakliga diskussioner, men 9 av 10 kommentarer var uppenbart rasistiska, hatiska och ofta rent ut sagt vedervärdiga.

Gruppen hade väl som mest nästan 200 000 medlemmar, och jag tänkte, var kommer allt detta oförsonliga hat ifrån? Jag blev chockad när jag såg att så många sänkte sig till en så låg nivå.

Där tog jag beslutet, men även efter att ha insett att SD är ett populistiskt parti som gillar att kittla de ständigt missnöjdas öron. De värnar nog mer om att få makt och få ha fina politikertitlar, än "värnar om svenska folket". Jimmie Åkesson är ju en snackpåse av rang och Kenth Ekeroth drivs ju mer eller mindre av hat och rasism. Det har också blivit uppenbart att de verkligen är nazzar i kostym och med polerad retorik, som ska locka svenssons som inte begriper bättre.
    Du som "har varit SD". 

Angående det "hårda samhällsklimatet". Är det verkligen skapat av SD? Är det inte mer logiskt att dra slutsatsen att det "hårda samhällsklimatet" är en helt naturlig reaktion på det som faktiskt hänt med samhället sedan MENA-kulturens introduktion? En naturlig reaktion på det mångkulturella våld som drabbar våra barn varje dag? En naturlig reaktion på att det skjuts och sprängs varje dag? En naturlig reaktion på alla barnrån som sker varje dag? En naturlig reaktion på allt som följt i de öppna gränsernas fotspår?

Hur kan man inte hata konsekvenserna av att vi öppnade våra hjärtan? Med det sagt så innebär detta hat inte ett hat mot alla invandrare. Naturligtvis inte. Många är jättebra människor.

Men 1+1=2 och att vilja fortsätta på den inslagna stigen kan inte betecknas som annat än vansinne.

Jag vet att du trollar, men ibland kan det vara roligt att svara troll också.
  • Anonym (QWERTY)
    Fröken Allvar skrev 2023-03-15 21:14:48 följande:
    Jag förstår din skam. Har inte varit med i de grupperna. Under samma tid som du var med i de grupperna var jag med i antirasistiska  Facebookgrupper. Jag känner inte samma skam för att jag var med i dem eftersom jag fortfarande delar flera värderingar med människorna som hatade mig för min vithet men är mycket lättad över att slippa att ha rasistisk antirasistisk vänster som Facebookvänner. Jag skulle aldrig någonsin dejta någon som är över 35 och identifierar sig som antirasistisk och intersektionell vänster. Det är auktoritetstroende som helgar skrämmande beteenden i den goda sakens namn. Men de där grupperna du var med i låter inte roliga, skönt att du tog dig därifrån. 
    Jag vill faktiskt ge dig lite uppskattning. Vi är kanske oense om mer än vi är ense om, men du för diskussioner på ett bra sätt (av det jag sett) och kan du tänka självständiga tankar.

Du verkar ha valt någon mittenväg. Med tanke på var vi som samhälle befinner oss och vart vi är på väg i rask takt så känner jag personligen att jag inte kan ha den hållningen med gott samvete. 

Jag gillar inte SD, men jag röstar på SD då jag inte ser något annat alternativ.

Drömmen är ett samhällsklimat där inga ytterkantspartier behövs. Tyvärr så tror jag att det tåget lämnade perrongen för ett par decennier sedan.

Min poäng var, du har inte bett om min respekt, men du har den, våra olikheter till trots. Det känns viktigt att kunna poängtera sådant i dagens debattklimat.
  • Anonym (QWERTY)

Jag säger inte att detta är en trolltråd för att idiotförklara alla högst rationella SD-väljare.

Men jag är beredd att äta upp min högra sko om så inte är fallet, nu när allt är sagt.

Om det inte är en trolltråd så representerar "Domas" SD lika mycket som AFA representerar KD.

• Anonym (QWERTY)
    nihka skrev 2023-03-15 22:49:21 följande:
    I beg to differ.

Har sett MYCKET värre än det här! Och det representerar precis det det representerar- inte alla men en högst verklig falang som alltid har funnits och som SD alltid kommer att dras med.
    Du har inte helt fel. Alla partier som inte befinner sig i den absoluta mitten kommer alltid att ha en extremare falang. Sossarna har AFA. MP har Extinction Rebellion osv. 

Det är sättet som denna spelade alla vänsterfördomar (incel, korkad osv) i händerna samt påstod att jag var ett troll fast jag höll med hen i sak som gör att mitt trollalarm ringer.

Men jag lämnar lite utrymmer för att det kan ha varit en korkad incel som faktiskt menade vad hen skrev. 
  • Anonym (QWERTY)
    Fröken Allvar skrev 2023-03-15 23:14:28 följande:

Jag ser dubbelt jag också. Hejdå alla hederliga, ni vet vilka ni är. 

Var det mig som du skulle citera egentligen?
  • Anonym (QWERTY)
    Fröken Allvar skrev 2023-03-16 00:54:54 följande:
    Tror inte att jag skulle citera dig men kom på nu i sömnens timma att i stort sett alla trådar där någon är 29 år eller 19 år är troll så du har nog rätt! Tack för vad du skrev förut. Hoppas du hittar något annat att rösta på, om du inte ens gillar SD borde det gå? 
    Jag har aldrig gillat och kommer förmodligen aldrig att gilla något politiskt parti, åtminstone inte av de som är etablerade nu.  Jag röstar helt enkelt på det minst ondskefulla alternativet.

När återvandringen har skett och samhället är friskt igen så får vi se vart vi landar. Kanske börjar jag rösta S igen. Eller M. Eller kanske rentutav MP. Men jag hoppas att bättre alternativ finns tillgängliga då.

Men vi är långt från målet. Vilka partier rekommenderar du?
  • Anonym (QWERTY)
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-16 14:47:17 följande:

Jag tycker foliehatt är en bra beskrivning av dina åsikter att vita människor är förföljda och trakasserade av vänsterfeministerna, som är lätta att identifiera på grund av deras utseende. (Det har jag inte ropat heller) du är aggressiv för att jag inte håller med och kallar det för en konspirationsteori.

Vad du kanske inte utläser är att jag faktiskt är orolig över dina åsikter. De har ingen förankring till verkligheten. Du ser en människa på stan, identifierar den som en ?auktoritär vänsterfeminist? anser dig vara förföljd på grund av din vita hy, vad kommer att ske? Pulsen går upp, panikattacken är nära, kommer dom att posta näthat? (till skillnad från dina inlägg) Du verkar uppfatta verkligheten på ett skevt sätt. Jag är faktiskt orolig, både för din skull, men även för andra människor på stan eftersom du uppvisar en aggressivitet.

Jag har alltid tyckt att "gaslighting" är ett töntigt och onödigt buzzword. Men inte längre efter att ha sett hur du och dina kumpaner beter er.

Sättet som ni försöker gaslighta Fröken Allvarlig på är något av det mest obehagliga jag sett på internet och min första uppkoppling skaffade jag 1995.
  • Anonym (QWERTY)
    nihka skrev 2023-03-16 22:44:46 följande:
    Attackerad av 6000 vita feminister i maskopi med admin. Låter som jättejobbigt! Stackare där som utsetts för detta!

Förstår verkligen att man behöver ge igen med lite näthat och jag är ju både blå och berömd
    Du är obehaglig och dina åsikter är lika jävliga som de som trådstartaren uttryckte..

Mycket talar för att du eller någon av dina kumpaner startade tråden för att få spy ut ert hat mot (det ni uppfattar som) SD-stereotypen.

Du är inloggad dygnet runt och ägnar all din vakna tid till att hata på internet. Du dyker upp i varje tråd. Varför är hela din existens vigd åt att brunsmeta alla som vill leva i ett friskt samhälle?
  • Anonym (QWERTY)
    nihka skrev 2023-03-16 23:22:09 följande:
    Vilken insiktsfull analys. Allt är någon annans fel. Var känner man igen det från?
    Det du antyder är patetiskt. Den rådande situationen i Sverige kunde förutses av alla som inte dränkt sig själva i värdegrundsträsket.

Nu står ni och svamlar om "allas lika värde" samtidigt som kulorna viner förbi era barns förskolor, kvinnor eldas upp levande och hela radhusgator blir söndersprängda (för att ta några exempel från de senaste dagarna).

Det enda er värdegrund tillåter er att oja över är de dumma, dumma Sverigedemokraterna. Varje gång som någon identifierar ett problem som inte kan härledas till majoritetssamhället så åker brunsmetsdunkarna fram och ni börjar kladda samtidigt som ni hör stöveltramp. Det är riktigt sjukt.

Nog är det någons fel alltid. Den största delen av skulden ligger på DIG (och dina meningsfränder) som lät det hända och som omöjliggjorde alla försök att komma tillrätta med problemen innan det var försent.

Det komiska är att ni på fullaste allvar tror att ni står på den goda sidan.
  • Anonym (QWERTY)
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-17 17:17:37 följande:

Är Sverigedemokraternas politik det enda sättet att råda bot på kriminaliteten i Sverige? Det är i alla fall det dom vill att du ska tro. Sd vill att du ska bli upprörd, inga andra politiska partier tar hand om det. Sd spelar på känslor, behöver inte ens handla om invandringen. Du kan vara missnöjd över (infoga text här) så hjälper sd dig.

Bara sättet du uttrycker dig på så ställer du dig som en opponent till allt som upplevs sd-fientligt. Du pratar om Nikha, men samtidigt så lägger du till ?ni? och ?dina meningsfränder? sd har fått dig att tro att alla meningsskiljaktigheter gentemot sd måste du försvara. Vilket så klart leder till att du får en grumlig, okritisk syn på sd. Hjärntvätt light. Oavsett vilket parti du röstar på så borde du se detta parti med kritiska ögon.

själv så tycker jag att sd ska finnas, tycker de ska hålla sig till sin socialkonservatism som dom benämnde sig för inte så länge sen. Anser däremot att de ska existera i en mindre skala för att ge indikationer på samhällsströmmarna.

Tyvärr, ja. Hur ska vi kunna råda bot på kriminaliteten när de övriga partierna fortsätter att fylla vårt land med klanmän från våldsbejakande hederskulturer?

Man kan inte släcka en brand genom att hälla bensin på den.

Din övriga text är projektion och jag finner ingen mening med att bemöta detta.

Jag är inget SD-fan och är kritisk till en hel del. Detta behöver man inte lyfta varje gång man diskuterar. 
  • Anonym (QWERTY)
    Carolatom07 skrev 2023-03-17 17:59:06 följande:
    Tyvärr så är inte Sverigedemokraterna rätt parti att lösa problemen, ett oseriöst parti med idel politikerbroilers (sådana som tycker att det är häftigt att ha en politikertitel och att uppbära en fet lön), samtidigt som de kör det sedvanliga populistiska dravlet  om att "Sverige går under pga invandringen" Vi har 50% invandrare som jobbar inom vården, bidrar dessa till att "Sverige går under"? Om alla invandrare skulle sluta gå till jobbet skulle Sverige snabbt stanna av.. Ni fokuserar på det fåtal som är kriminella och inte vill sköta sig, samtidigt som ni bör medvetandegöras om att svenskar göder de kriminella gängen genom att köpa narkotika av dem. Dessutom är det MC-gängen som ofta är de som styr över de kriminella invandrargängen i förorterna. De vill själva inte göra skitjobben utan överlåter det till dessa gäng. Och MC-gängen brukar av SD:are ses som "lugna och hyggliga killar som gillar att åka hoj. Det avslöjades dessutom nyligen att SD är det parti med flest företrädare som är medlemmar i kriminella MC-gäng.

Ett parti som går starkt ut med att vilja bekämpa kriminalitet, är det parti som har flest kriminellt belastade medlemmar och de som har flest kopplingar till MC-gäng.

Hur går det ihop?
    Trams och snömos.

Dina populistiska kalkyler kunde du kanske slänga dig med för 10 år sedan. Men sedan dess så har dessa sedan länge bevisats fullständigt felaktiga. Eller du kanske fortfarande tror på Sandvikenrapporten?

Sen är det en halmgubbe då absolut ingen har uttryckt något som helst intresse att utvisa alla invandrare.

SD är inte de som är terroriserar vårt land med bomber, skjutningar och rån varje dag. Men de såg det komma.

Hela MC-grejen som du gör något stort nummer av är för löjlig för att bemöta. Jag räknar med att samtliga sympatisörer har fått kicken.
  • Anonym (QWERTY)
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-17 18:26:58 följande:
    Vilka övriga partier fyller Sverige med våldsbejakande klanmän? 
    Samtliga övriga riksdagspartier. Behövde du verkligen fråga det?
  • Anonym (QWERTY)
    Carolatom07 skrev 2023-03-17 18:55:33 följande:
    "Ingen har uttryckt något som helst intresse av att vilja kasta ut alla invandrare"? Haha, det ser man ju i varenda SD-vänlig Facebook-grupp. "Ut med dem allihop", "folk från icke skidåkande nationer" och "MENA-folk är ointegrerbara i vårt samhälle".

Jag har själv varit SD-sympatisör och tillochmed suttit för SD 4 år i en sydsvensk kommun. Ja, de brukar vara hyggliga killar och tjejer offentligt (för att kunna sälja sina budskap). Men det är i SD-vänliga Facebook-grupper och på alternativmedias kanaler man ser vad de verkligen går för. Jag var med i gruppen "Stå upp för Sverige" som började som "Stå upp för Peter Springare" för några år sen, som en viss Patrik Markström höll i.

Där flödade verkligen hatet och rasismen. Gruppen hade väl som mest uppemot 200 000 medlemmar och kommentarsfälten var fylld av det vidrigaste hat, jag blev chockad över detta och valde att lämna SD då jag inte ville associeras med sådana personer.

Det har för mig blivit mer och mer uppenbart att SD drar till sig främst folk som är djupt missnöjda med sina egna liv och därför måste hitta syndabockar att skylla på, som invandrare, sossar och vänsterpolitiker och myndighetspersoner. Man ser i dessa grupper och i kommentarer till alternativmedias artiklar nästan aldrig sakliga diskussioner. Allt mynnar ut i hat mot invandrare och styrande politiker.
    Det finns gott om idioter som sympatiserar med SD och andra partier. Inget konstigt med det. Men att väldigt många helt saknar vilja att integreras är väl inte direkt kontroversiellt att påstå? Att våldsvågen drivs av människor som härstammar från länder där det inte finns skidbackar förnekar väl knappt ens miljöpartister längre?

Om jag fått en krona för varje gång du har postat din rövarhistoria om hur du satt för SD så hade jag kunna bjuda hela familjen på lyxrestaurang.
  • Anonym (QWERTY)
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-17 18:51:13 följande:

Jag visste att du skulle svara det. Sd har lyckats övertyga dig och andra att de har ensamrätt på invandringspolitiken. Det stämmer inte. Alla partier i Sverige vill ha en reglerad invandring. Ingen svenskt parti vill släppa in våldsbejakande klanmän.

sd tjänar dock på att få svenskar att tro på det. Klassiska missnöjespartier vill gärna att väljarna ska bli missnöjda över något. De framställer sig själva som det enda alternativet till en uppmålad apokalyps. Såna partier utsätts för mycket kritik, sd-väljarna känner sig manade att försvara sitt parti (såsom din retorik med våldsbejakande klanmän som alla övriga partier öppnar dörren för) vilket cementerar kult känslan. sd-väljaren börjar även försvara och anamma de icke rumsrena aspekterna av partiet.

därav hjärtvätt light

Du säger att de inte vill det, men de gör ju det.

Om någon söker asyl i Sverige så tas ingen hänsyn till om han är en våldsbejakande klanman. Alla som kan fabricera en bra historia får stanna och går aldrig att bli av med.

T.o.m. efterlysta mördare får medborgarskap medan de är på flykt från rättvisan i det land som de påstår sig varit tvungna att fly från.

Förklara för mig hur detta är restriktiv invandringspolitik.

Om man inte är missnöjd med samhällsutvecklingen i Sverige som naturligtvis är är ett direkt resultat av vår invandringspolitik så anser jag att man är en riktigt obehaglig typ. Man kan inte komma runt detta.
  • Anonym (QWERTY)
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-17 19:32:10 följande:
    Menar du att det finns ett magiskt sätt att utöka vem som är en riktig kvotflykting eller inte? Har sd den kraften?
    Kvotflyktingar? Kvotflyktingssystemet är inhumant och idiotiskt. De som väljs ut för att få komma hit är de som har absolut sämst förutsättningar att någonsin etablera sig i samhället. Detta system måste skrotas.

Nej, jag pratade främst om asylflyktingar. Om man är en man och kommer från ett land där klankultur är den rådande normen och där våld är en naturlig del av vardagen så är oddsen för att denne man är en svårintegrerad klanman väldigt goda. Det är jätteenkel logik som tycks vara svår för dig att ta till dig av någon anledning.

Sedan måste man alltid betona att alla naturligtvis inte faller inom denna kategorin. Och att bokstavligt talat inte alla är det verkar vara ditt starkaste argument.

Det är nästan som att du är hjärntvättad. 
Svar på tråden Hur många gillar SD-killar?