Inlägg från: cro91 |Visa alla inlägg
  • cro91

CSN och särskilda skäl

Hej,

Jag fick min diagnos förra månaden. Jag har i tre års tid kämpat med universitetet men har de senaste två åren inte fått något CSN pga att jag inte tagit tillräckligt med poäng. 

Jag har kämpat som tusan de senaste åren, levt på existens minimum och försökt hålla takten i skolan utan att lyckas, samtidigt som jag tagit hand om mina barn och klandrat min själv för min förmåga att hänga med i plugget. 

Jag har sedan min diagnos börjat med mediciner och fått hjälp hos arbetsterapeut vilket har förändrat hela mitt liv. 

Nu till min fråga och dilemma. Jag har kommit in på drömutbildning i höst och även en sommarkurs som är relevant för höstens utbildning men jag jag har inte tillräckligt med poäng för att få CSN. Jag vet inte hur jag ska hinna plugga ikapp poäng med barn som går på sommarlov samtidigt som jag måste landa i min diagnos och organisera mig inför hösten. 

Någon som vart med om att CSN godkänner överklagan där man åberopar synnerliga skäl då man varit odiagnostiserad med ADHD. Har jag chans att få CSN för min pågående sommarkurs och inför höstens utbildning?

Har jag även någon möjlighet att få CSN för de år jag gått utan CSN? Eventuellt få tidigare lån avskrivet?

Snälla hjälp en förvirrad mamma som äntligen lyckats vända på livet. <3 

• cro91

Tack för svar.

Nej det tror inte jag heller. Men hoppas verkligen jag borde kunna få CSN för denna sommaren samt kommande termin till hösten. Det står ju på CSN:d hemsida att de kan ta hänsyn till särskilda skäl såsom funktionsnedsättning som man tidigare inte vetat om. Så det borde ju gå men jag har genrellt otur med allt så vågar inte hoppas. :( 

Svar på tråden CSN och särskilda skäl