Inlägg från: Roreza |Visa alla inlägg
  • Roreza

CSN och särskilda skäl

hejhejdudu skrev 2023-03-14 12:18:32 följande:
    CSN och särskilda skäl

Hej! Är det någon som fått beviljat av CSN med lån när man inte klarat sina studier med hjälp av särskilda skäl? Jag har ADHD och fick min diagnos i slutet av mina studier och klarade inte några kurser. tror ni det är tillräckligt? Samt hur lång tid tog det att få beslut när man skickat in intyg och sitt brev? 
    tack för svar ❤️

Hej! 

Jag klarade inte av tillräckligt med många poäng förra hösten. Min dotter hade fått en diagnos under hösten, vilket påverkade mig negativt psykiskt. Jag står även på väntelista för att bli utredd för ADHD. Jag skicka in ett personligt brev + att jag skickade in läkarintyg till CSN. De godkände min ansökan. Det tog ca 2,5 vecka för CSN att handlägga mitt ärende. 

Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Roreza
    hejhejdudu skrev 2023-03-14 20:41:48 följande:
    tack så himla mycket för ditt svar ❤️ 
    Så lite! 

Det kanske hjälper att förklara lite mer ingående för CSN, hur du ska klara av dina studier nu när du är medveten om din diagnos. Ska du träffa en arbetsterapeut? få medicin? etc. 

Nu är detta bara gissningar, men jag tror att de gärna "vill se" att du har en plan på hur ska klara av poängen, om du inte klarat av dem, förra terminen. 

Hoppas det löser sig! 
Svar på tråden CSN och särskilda skäl