Inlägg från: Anonym (Korall) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Korall)

Tycker du att det är fel att gå in i en matbutik utan att handla nåt?

flygrl skrev 2023-03-14 00:40:25 följande:

Men asså självklart kan man gå in i en matbutik eller annan typ av butik för den delen utan att handla nåt. Det gör jag då och då och känner deffo ingen skuld över det.

Förstår inte vitsen med att gå in i en matbutik om man inte ska handla nåt. Om det är i nödfall, att jag är jagad en varulv, då kan jag förstå det.
  • Anonym (Korall)
    Anonym (Korvspad) skrev 2023-03-14 12:45:05 följande:

Självklart har man ingen skyldighet att köpa något bara för att man går in i en butik! 

Jag kan gå in i en klädaffär utan köpa nåt. Kanske inte hittade en tröja i färgen jag ville ha. Men mataffär? Dit går man när man behöver fylla på i matförrådet hemma, eller om man är sugen på en glass. Går man därifrån utan att köpa nåt? Skulle inte tro det. Fanns inte pastapaketet i den färgen du ville ha DrömmerTomte
  • Anonym (Korall)
    Linnie skrev 2023-03-14 13:27:16 följande:
    Man kanske är ute efter mer specifika varor än pasta?
    Ofta nåt att äta eftersom det är matbutik. Det kanske egentligen var kondomer man skulle ha, men så skäms man och vågar inte. Men då köper man åtminstone med sig en glass eller chipspåse.
  • Anonym (Korall)

INGEN går in i en matbutik utan att man tänkt köpa nåt.
    INGEN. 
    Enda ursäkten är om man är jagad av en varulv.

• Anonym (Korall)

Hänt att jag VELAT gå in bara för att spana på nån av de unga tjejerna som jobbar där, men det känns lite suspekt.

• Anonym (Korall)
    flygrl skrev 2023-03-14 20:11:29 följande:
    Anonym (Korall) skrev 2023-03-14 13:33:34 följande:

INGEN går in i en matbutik utan att man tänkt köpa nåt.
    INGEN. 
    Enda ursäkten är om man är jagad av en varulv.

Är det förresten gott om varulvar i dina trakter? Då kanske man måste kolla runt lite vilken butik som kan tänkas ha silverkulor i sortimentet.
    Jag vet inte, jag hoppas inte det. Bara menar att det är en godtagbar ursäkt om man går in i en matbutik och inte har tänkt köpa nåt.
    -Skulle du inte ha nåt?
    -Nä, väntar bara på att varulven utanför ska sticka härifrån.
  • Anonym (Korall)
    flygrl skrev 2023-03-14 22:56:49 följande:
    Jag förstod din poäng även om jag som sagt inte ser nåt problem besöka butiker utan att nödvändigtvis köpa nåt. Min undran om varulvar är vanliga i dina trakter va förstås skrivet med glimten i ögat.
    Jag förstår inte varför man går in i en matbutik om man inte tänkt köpa nåt.
    Varulvar ska man inte skoja om. Tror faktiskt jag sett ett par här när jag tänker efter Förvånad
  • Anonym (Korall)
    flygrl skrev 2023-03-15 21:02:36 följande:

Jag och andra i tråden har flera gånger förklarat för dig varför vi ibland går in i en matbutik utan köpa nåt. För min del får det räcka så.

Sen va gäller varulvar verkar det som du faktiskt är rädd för såna på riktigt. Det måste va jobbigt MEN och nu är jag helt allvarlig och seriös: Det finns INGA varulvar på riktigt utan bara i fiktiva berättelser typ skräckfilm. Så du behöver inte känna rädsla för varulvar. Tro mig, jag menar det jag säger. 

Ja, inget att tjafsa om. 

Om du också sett En anerikansk varulv i London när du var 14 och skulle gå hem själv på kvällen, och det var fullmåne, och du gick mitt på vägen för du hörde nåt som gick bredvid i skogen... SkrikandesFörvånadSpöke
  • Anonym (Korall)
    flygrl skrev 2023-03-16 01:31:07 följande:
    Nä precis, inget att tjafsa om.

Om du visste hur uppskrämd jag blivit av en del skräckfilmer. Fullkomligt livrädd! 
    Jag förstår det måste vart läskigt gå hem alldeles ensam när du sett den där filmen. Det hade nog jag med vart. Spöke 
    Ja, det var jätteläskigt. Och eftersom det var fullmåne då, och jag hörde nåt inne i skogen (större än en katt) så är det bevis på att det var en varulv.
  • Anonym (Korall)
    Linnie skrev 2023-03-16 05:10:45 följande:
    Ditt inlägg ger upphov till vissa frågor.

Hur hamnade en amerikansk varulv i London? Har svårt att tänka mej flyg för hade nog varit svårt att passera säkerhetskontrollen som varulv. 😮
    Kanske den liftade med något fraktfartyg i smyg?

Sen, skogen i London? Var det kanske Hyde Park du passerade? Eller finns det något särskilt varulvstillhåll som vanliga dödliga inte känner till?😉👹
    Jag minns att den var i en tunnelbana, så det var nog så den tog sig dit. Tänk på det, ni som bor i Stockholm Förvånad

Jag har inte varit i London, så jag vet inte om de har skog där.
  • Anonym (Korall)
    Linnie skrev 2023-03-16 07:09:21 följande:
    Sitter du på hemlig info om en transatlantisk tunnelbana N.Y-London😲? Måste vara den varulvarna tar; )
    Jag ska tänka på det även i Stockholm. Finns ju faktiskt vandringshistorier om silverfärgade spökvagnar i Sthlms tunnelbana. Någon gång kom en riktig olackad vagn, som då var stålfärgad och det gjorde många skräckslagna.

skarn.se/spoktaget/

Min syster som bor i London säger att det finns gott om rävar i parkerna. Kanske en sån du såg?
    Eftersom det finns varulvar så är det inte osannolikt att det finns en sån tunnelbana också. Aha, det var den vagnen som varulven åkte i när den kom till Stockholm. Förvånad

Vi har rävar i Sverige också, och jag har sett några. Men det som gick bredvid inne i skogen den kvällen var en varulv.
  • Anonym (Korall)
    Linnie skrev 2023-03-16 08:40:18 följande:
    Ahh såklart det var silverpilen som varulven tog till Stockholm! Och nu går den runt där nere i tunnlarna och väntar på att anfalla någon ung graffitimålare som tagit sej förbi spärrarna in i tunnlarna👀

Ja det är klart, det är ju lite skillnad i storlek på en räv och en varulv. Klart du hade uppfattat om det var en räv! Alltså tycker jag att det är klara bevis för att det var en varulv du såg/hördeFlört
    Ja, det var givet att varulven tog silverpilen (silver bullet). Den är kvar därnere, tro mig.

Ja, jag visste att det var en varulv. Eftersom jag sett filmen strax innan och det såklart var fullmåne. Typiskt.
  • Anonym (Korall)
    flygrl skrev 2023-03-16 21:15:17 följande:
    Ok, då är jag överbevisad. Det va en varulv. Och som stockholmare får jag börja va extra försiktig nere i tunnelbanan då. Bra få veta allt det här jue. 🙃
    Ja, inte alla som vet om det här. Jag tycker varulvarna kan stanna i skogen men dom tycker väl det är roligt att åka tunnelbana. 
Svar på tråden Tycker du att det är fel att gå in i en matbutik utan att handla nåt?