• Linnie

Tycker du att det är fel att gå in i en matbutik utan att handla nåt?

Nu har ju jag röstat som majoriteten, att självfallet kan man gå in i en mataffär utan att köpa något.
    Just nu äter jag väldigt mycket av goda cereals som heter Mini Cinis. De finns bara på vissa Ica-butiker, iaf i mitt närområde. Ibland letar man efter andra saker, salmiakpulver eller nåt som heller inte alltid finns.
    Inte måste man tvångsköpa något och köa länge bara för att man har gått in och letat efter något som inte fanns!

De få som anser att det är vett och etikett att alltid handla något, gäller det även på IKEA? NK? H&M? 

• Linnie
    Anonym (Korall) skrev 2023-03-14 13:11:16 följande:
    Jag kan gå in i en klädaffär utan köpa nåt. Kanske inte hittade en tröja i färgen jag ville ha. Men mataffär? Dit går man när man behöver fylla på i matförrådet hemma, eller om man är sugen på en glass. Går man därifrån utan att köpa nåt? Skulle inte tro det. Fanns inte pastapaketet i den färgen du ville ha DrömmerTomte
    Man kanske är ute efter mer specifika varor än pasta?
  • Linnie
    Anonym (ste) skrev 2023-03-14 12:59:37 följande:

Folk som går in I affärer utan att köpa något har nästan alltid stulit något.

Utgår du från hur du själv brukar göra här?

När jag inte handlat något men ändå har en väska eller tygpåse med mej så frågar jag alltid kassapersonalen om de vill kolla min väska på ett artigt sätt. Har aldrig hänt att de vill det.
    Fast har man stulit så kanske man inte erbjuder att visa upp sin väska?
  • Linnie
    Anonym (Korall) skrev 2023-03-14 13:32:01 följande:
    Ofta nåt att äta eftersom det är matbutik. Det kanske egentligen var kondomer man skulle ha, men så skäms man och vågar inte. Men då köper man åtminstone med sig en glass eller chipspåse.
    Ja visst, om chipspåsen och glassen enbart är en täckmantel för att ingen ska tro att man egentligen var ute efter en viss kondomsort. Då kanske man gör så.

Vet du hur långa köer det kan vara i innerstadsbutiker? Andra butiker också. Inte många som vill köa i 10 minuter för att handla något man varken vill ha eller behöver bara för att man känner ett starkt behov av att stödja ICA eller Lidl. 
  • Linnie
    flygrl skrev 2023-03-14 19:02:41 följande:

Förresten @Linnie: Hej, min vän! Solig

Hej vännenSolig Hoppas du får en fin dag idag: )
  • Linnie

Finns en helt galet god glass på Lidl. 

Gelatelli dessertglass med Tiramisusmak. I plastförpackning med lite rundade kanter. Den är så god att man baxnar. Ibland finns den inte och nej, jag tänker inte köa och köpa något jag inte vill ha bara för att jag är rädd för att någon kan tro att jag hade ett helt annat syfte än handling med mitt Lidl-besök: )

Nu när jag tipsat om den glassen kommer den kanske att vara slut ännu oftare Men det är det värt, för den som hittar en ny favoritglass.
    Alla jag bjudit den på har tyckt att den varit jättegod. Vissa andra smaker av samma sort är inte alls lika goda.  

(Nej jag är inte sponsrad av Lidl; ))

• Linnie
    flygrl skrev 2023-03-14 18:59:34 följande:
    Jag kanske trots allt inte är så laid back som jag försöker ge sken av utan känner ett litet sting av ja, typ att kassörskan kanske tror jag snott nåt. Kanske för jag är en svart ortenbrud och därför kan ha ögonen på mig. :/
    Men jag är deffo en hederlig person som aldrig snor nåt.
    humlan123 skrev 2023-03-14 01:37:47 följande:

Däremot brukar jag vara noga med att säga till innan om jag har en vara med mig in, men känner inget behov av att säga att jag inte handlat nåt. som att personalen antar att man stulit. 

Jag brukar också säga till om jag har med mig nåt större som jag köpt nån annanstans fast ligger det en Daim i ryggan köpt på Pressbyrån bryr jag mig inte. Däremot visar jag upp ryggan!

Igenkänning till tusen! Om än på lite andra grunder..
    Man vill visa till 100% att man är ärlig och duktig för att ingen ska tro något annat. 
    Tragiskt att det ska vara så, men ligger nog mest hos oss själva-hoppas jag.
  • Linnie
    Anonym (Korall) skrev 2023-03-15 21:48:07 följande:
    Ja, inget att tjafsa om. 

Om du också sett En anerikansk varulv i London när du var 14 och skulle gå hem själv på kvällen, och det var fullmåne, och du gick mitt på vägen för du hörde nåt som gick bredvid i skogen... SkrikandesFörvånadSpöke
    Ditt inlägg ger upphov till vissa frågor.

Hur hamnade en amerikansk varulv i London? Har svårt att tänka mej flyg för hade nog varit svårt att passera säkerhetskontrollen som varulv. 😮
    Kanske den liftade med något fraktfartyg i smyg?

Sen, skogen i London? Var det kanske Hyde Park du passerade? Eller finns det något särskilt varulvstillhåll som vanliga dödliga inte känner till?😉👹
  • Linnie
    flygrl skrev 2023-03-15 21:21:00 följande:

Hoppas du haft det bra du med! 

Allt gott från mig Hjärta

Linnie skrev 2023-03-15 09:54:19 följande:

Finns en helt galet god glass på Lidl. 

Gelatelli dessertglass med Tiramisusmak. I plastförpackning med lite rundade kanter. Den är så god att man baxnar. Ibland finns den inte och nej, jag tänker inte köa och köpa något jag inte vill ha bara för att jag är rädd för att någon kan tro att jag hade ett helt annat syfte än handling med mitt Lidl-besök: )

Nu när jag tipsat om den glassen kommer den kanske att vara slut ännu oftare Men det är det värt, för den som hittar en ny favoritglass.
    Alla jag bjudit den på har tyckt att den varit jättegod. Vissa andra smaker av samma sort är inte alls lika goda.  

(Nej jag är inte sponsrad av Lidl; ))

Tack för tipset, den ska jag prova nästa gång jag är på Lidl. God glass vill man ju smaska på.

Jag handlar förresten regelbundet på Lidl. Dom har mycket roliga och goda produkter ofta med högre kvalitet än på ICA. Deras valnötsglass är underbar och likaså glassen av italiensk typ med kaffesmak. Mums! Solig
    Fast en jobbig grej är ju att dom inte har typ allt så man får ju komplettera på ICA.

(Fast ibland går jag även ut från Lidl utan ha handlat nåt he he. Tungan ute)Jao, så är det ju. För mig är det väldigt viktigt visa att jag inte snor, det handlar om stolthet, att visa att jag inte är sämre än nån annan. Men visst handlar det också om inre osäkerhet om man ska va ärlig. :/

Ja, glass är bland det bästa jag vet i matväg

Valnötsglassen har jag inte provat, tack för tipset, den ska prövas! Ja de har många bra saker. Mycket halvfabrikat för vegetarianer, jag är inte veg men var från födseln till 10 och sen periodvis, men köper inte kött som måste hanteras hem. Bara frusen fisk ibland.
    Komplettering behövs absolut..

Misstänker att den med kaffesmak är samma som jag menar fast smaken heter tiamisu. Är den i en rektangulär plastask med rundade kanter och de kallar den typ italiensk dessertglass? Kostar typ 27.90 (22.90 innan prishöjningen😕)
    För finns en smak som heter typ Café Latte eller nåt liknande. Gillar du den kommer du älska Tiramisu..😋

Har märkt att den kan vara svår att få tag på, speciellt i lite mindre Lidlbutiker och speciellt på vintern. På vintern finns heller inte deras goda päronisglassar! Tror de att det inte finns folk som älskar isglass på vintern🤔? Den brukar komma tillbaka i april.
    Något som mer är billigt och bra så är det deras frusna örter, finns nån italian mix som passar till det mesta. Perfekt att ha i frysen.

Min katt vägrade äta deras kattmat när hon levde. Fast det är klart, kommer matte helt plötsligt med sämre mat än tidigare så kan de ju totalvägra länge.
    Däremot så älskade hon deras mjuka kattstänger. Och kattgodiset i påsar. Var så glad att hon gillade någon billigare sak, annars skulle hon bara ha dyrare saker i matväg. 
    Haha inte räkor, nån måtta får det vara! Hon gillade såna engångspåsar som finns i storpack med en vit katt på. Men tänkte att vi provar Lidlmat då den kostade så mycket mindre. Aldrig, tyckte hon! Var väl egentligen bara dumt av mej att ens tro att hon skulle gå med på att byta mat😾
  • Linnie
    Anonym (Korall) skrev 2023-03-16 06:32:07 följande:
    Jag minns att den var i en tunnelbana, så det var nog så den tog sig dit. Tänk på det, ni som bor i Stockholm Förvånad

Jag har inte varit i London, så jag vet inte om de har skog där.
    Sitter du på hemlig info om en transatlantisk tunnelbana N.Y-London😲? Måste vara den varulvarna tar; )
    Jag ska tänka på det även i Stockholm. Finns ju faktiskt vandringshistorier om silverfärgade spökvagnar i Sthlms tunnelbana. Någon gång kom en riktig olackad vagn, som då var stålfärgad och det gjorde många skräckslagna.

skarn.se/spoktaget/

Min syster som bor i London säger att det finns gott om rävar i parkerna. Kanske en sån du såg?
  • Linnie
    Carolatom07 skrev 2023-03-16 05:52:35 följande:
    Precis. Jag brukar tänka att ser de inte till att ha vissa varor på lager så får de "skylla sig själva" om man inte handlar.
    Håller helt med, high five på den✋
  • Linnie
    Anonym (Korall) skrev 2023-03-16 07:15:30 följande:
    Eftersom det finns varulvar så är det inte osannolikt att det finns en sån tunnelbana också. Aha, det var den vagnen som varulven åkte i när den kom till Stockholm. Förvånad

Vi har rävar i Sverige också, och jag har sett några. Men det som gick bredvid inne i skogen den kvällen var en varulv.
    Ahh såklart det var silverpilen som varulven tog till Stockholm! Och nu går den runt där nere i tunnlarna och väntar på att anfalla någon ung graffitimålare som tagit sej förbi spärrarna in i tunnlarna👀

Ja det är klart, det är ju lite skillnad i storlek på en räv och en varulv. Klart du hade uppfattat om det var en räv! Alltså tycker jag att det är klara bevis för att det var en varulv du såg/hördeFlört
Svar på tråden Tycker du att det är fel att gå in i en matbutik utan att handla nåt?