flygrl skrev 2023-03-15 21:21:00 följande:
Hoppas du haft det bra du med!
Allt gott från mig
Linnie skrev 2023-03-15 09:54:19 följande:
Finns en helt galet god glass på Lidl.
Gelatelli dessertglass med Tiramisusmak. I plastförpackning med lite rundade kanter. Den är så god att man baxnar. Ibland finns den inte och nej, jag tänker inte köa och köpa något jag inte vill ha bara för att jag är rädd för att någon kan tro att jag hade ett helt annat syfte än handling med mitt Lidl-besök: )
Nu när jag tipsat om den glassen kommer den kanske att vara slut ännu oftare Men det är det värt, för den som hittar en ny favoritglass.
Alla jag bjudit den på har tyckt att den varit jättegod. Vissa andra smaker av samma sort är inte alls lika goda.
(Nej jag är inte sponsrad av Lidl; ))
Tack för tipset, den ska jag prova nästa gång jag är på Lidl. God glass vill man ju smaska på.
Jag handlar förresten regelbundet på Lidl. Dom har mycket roliga och goda produkter ofta med högre kvalitet än på ICA. Deras valnötsglass är underbar och likaså glassen av italiensk typ med kaffesmak. Mums!
Fast en jobbig grej är ju att dom inte har typ allt så man får ju komplettera på ICA.
(Fast ibland går jag även ut från Lidl utan ha handlat nåt he he.
)Jao, så är det ju. För mig är det väldigt viktigt visa att jag inte snor, det handlar om stolthet, att visa att jag inte är sämre än nån annan. Men visst handlar det också om inre osäkerhet om man ska va ärlig. :/
Ja, glass är bland det bästa jag vet i matväg
Valnötsglassen har jag inte provat, tack för tipset, den ska prövas! Ja de har många bra saker. Mycket halvfabrikat för vegetarianer, jag är inte veg men var från födseln till 10 och sen periodvis, men köper inte kött som måste hanteras hem. Bara frusen fisk ibland.
Komplettering behövs absolut..
Misstänker att den med kaffesmak är samma som jag menar fast smaken heter tiamisu. Är den i en rektangulär plastask med rundade kanter och de kallar den typ italiensk dessertglass? Kostar typ 27.90 (22.90 innan prishöjningen😕)
För finns en smak som heter typ Café Latte eller nåt liknande. Gillar du den kommer du älska Tiramisu..😋
Har märkt att den kan vara svår att få tag på, speciellt i lite mindre Lidlbutiker och speciellt på vintern. På vintern finns heller inte deras goda päronisglassar! Tror de att det inte finns folk som älskar isglass på vintern🤔? Den brukar komma tillbaka i april.
Något som mer är billigt och bra så är det deras frusna örter, finns nån italian mix som passar till det mesta. Perfekt att ha i frysen.
Min katt vägrade äta deras kattmat när hon levde. Fast det är klart, kommer matte helt plötsligt med sämre mat än tidigare så kan de ju totalvägra länge.
Däremot så älskade hon deras mjuka kattstänger. Och kattgodiset i påsar. Var så glad att hon gillade någon billigare sak, annars skulle hon bara ha dyrare saker i matväg.
Haha inte räkor, nån måtta får det vara! Hon gillade såna engångspåsar som finns i storpack med en vit katt på. Men tänkte att vi provar Lidlmat då den kostade så mycket mindre. Aldrig, tyckte hon! Var väl egentligen bara dumt av mej att ens tro att hon skulle gå med på att byta mat😾