Anonym (Korall) skrev 2023-03-14 13:11:16 följande:
Jag kan gå in i en klädaffär utan köpa nåt. Kanske inte hittade en tröja i färgen jag ville ha. Men mataffär? Dit går man när man behöver fylla på i matförrådet hemma, eller om man är sugen på en glass. Går man därifrån utan att köpa nåt? Skulle inte tro det. Fanns inte pastapaketet i den färgen du ville ha //
Det du beskriver är ofta en storhandling för mig. Så fyller jag på med pasta och sånt. vi storhandlar dock väldigt sällan utan handlar för dagen.
EXEMPEL: köttgryta, då åker vi till minst tre butiker för att hitta ett kött som suger till det, bara För att högreven såg bra ut för en vecka sen i den ena butiken gör sen troligen inte det veckan efter.
efhersom många inte vet hur ett bra kött ska se ut för att det ska vara mört och ätbart förstår jag att du går in på första bästa butik och tar den där köttbiten du tror är bra, fast det finns tusen gånger bättre
när vi köper ryggbiff och sånt har vi tre butiker vi brukar välja mellan. om ingen av dom hade nåt bra kött den veckan struntar vi i att köpa det, eller fortsätta leta. Men enligt ditt resonemang ska vi då ta första bästa eller?