Anonym (Naturell) skrev 2023-03-17 04:47:45 följande:
Men du ser hur hård pressen är på de yngre antar jag?
Som sagt min 11 åring sminkar sig 2 timmar innan skolan bara för att inte bli utstött av kompisgänget då gänget inte vill bli naggade av killarna.
Killarna å sin sida förväntas av sina kompisar att ha en rå attityd och ett rått språk mot tjejerna och främst de som inte vill följa det som killarna bestämmer.
Jag blev åtminstone jävligt förbannad när jag på skolgården hör min dotters klasskompis säga till min dotter "sug min kuk din jävla hora!". När jag tar tag i killen så är han helt oförstående och säger att min dotter försökte nästla sig in i kompisgänget och att hon minsann var ful också. Det tog väl inte ens en mikrosekund för min dotter att klura ut att den kommentaren kom för hur hon klädde sig och hur osminkad hon var jämte sina kompisar.
De tjejer som fortfarande vägrar sminka sig och klä sig trendigt får fortfarande höra att killarna ska våldta dem analt, de ska deep throatas osv. (hur nu 11 åringar lärt sig det där är en gåta...)
Jävligt glad att jag och frugan har 100% transparent förhållande så att dottern ser att hemma får inte frugan höra att jag ska våldta henne analt för hon inte är sminkad och bär fel kläder osv. Hemma ser hon att man visar respekt för varandra, man kan bråka och man löser det och man kan kramas och pussas och allt även som osminkad hårig kvinna med icke trendiga kläder😀
Sminkning och rakning är bara ETT av alla problem som tjejer utsätts för men det är annan diskussion helt enkelt.
Man behöver inte offerförklara tjejer/kvinnor för att se problemen som faktiskt finns även hos killar/män fast i annan form. Jag är 200% normbrytande mot hur män ska se ut. Jag har ett jätteskägg, jag går gärna i någon trevlig T-shirt från någon hårdrockskonsert, detta trots att jag har en hyfsat hög utbildning och ett yrke som träffar många företagskunder. Kunderna glömmer dock aldrig vem jag är för "den med jätteskägget" eller den med "Maidentröjan" är det bara jag som har. Resten kommer i skjorta och slips och är slätrakade men inte har jag mindre kundkontakt för det och mina kunder återkommer.
Hur har du tagit upp det grova språket i skolsammanhang och direkt med pojkens föräldrar?