Inlägg från: Embla twopointoh |Visa alla inlägg
  • Embla twopointoh

lågbegåvad

198424113 skrev 2023-03-13 15:06:56 följande:
    jag har varit sjukskriven under rätt lång tid pga. utmattningsyndrom. Jag haft stora problem med tvångssyndrom som tömt mig energi i många år.  Läkaren hade också misstankar, att det eventuellt fanns andra diagnoser, så därav en np utredning. kan tillägg att när jag gjorde utredningen så var jag utbränd och kanske påverkade det resultat.
    Anonym (rd) skrev 2023-03-13 14:54:42 följande:

Iq tester är till stor del uppbyggt på ett visst slags tänkande. Får du ett resultat på 85 idag så skulle du kunna få 100 om ett par månader ifall du läser in rätt saker och lär dej mönstren, säkert 120+ om ett halvår.

jo det är nog så att att man till viss del kan lära sig hur det fungerar. 
    Precis detta var min första tanke när jag läste din TS, att du var deprimerad eller utbränd eller liknande när du gjorde IQ-testet. Väldigt märkligt att du ens fick genomgå en utredning om vården visste om att du var utbränd, man vet ju att den kognitiva förmågan kan försämras kraftigt i sådana lägen och därför kan resultaten av utredningen vara missvisande.

Om jag vore du skulle jag ta det där IQ-testet med en stor nypa salt. Jag har oerhört svårt att se att någon som är lågbegåvad skulle klara av en högskoleutbildning med matte och fysik.
Svar på tråden lågbegåvad