• Eurydike

Passion eller Intimitet?

Vilka svåra val 🤔 Jag kan inte välja, för jag skulle aldrig (som det känns nu) kunna lämna någon för någon annan. Alltså bara direkt hoppa vidare till någon ny, utan att sörja relationen som tog slut. Min hjärna (och mitt hjärta) skulle inte klara det. Jag tycker inte det är fel att göra så, men skulle inte kunna göra det själv. Men jag skulle inte heller ha velat stanna i den sexlösa relationen.

• Eurydike

Kommunikation är oerhört viktigt, men också att veta när det är dags att sluta kommunicera och börja agera. Jag försökte prata (nej, inte tjata) med mitt ex i fem års tid i hopp om att nå fram till honom. Sexlivet (eller bristen på det) var bara ett av många problem och jag försökte verkligen lösa det. Jag vände in och ut på mig själv på ett osunt sätt och ansträngde mig till en gräns där jag kände att jag nästan blev galen. Han ville ha sex, men inte förspel. Helst ville han bara slita tag i mig och då skulle jag vara redo. Ekvationen gick inte ihop. Slutligen föreslog han att jag skulle göra mig själv upphetsad i duschen och komma ut och ha sex med honom. Det var en bra idé. Hans bästa. Det var bara det att jag gjorde som han sade, men kom aldrig ut igen. Jag förflyttade hela mitt sexliv från sovrummet till badrummet. Sedan flyttade jag från badrummet till en annan lägenhet. Så ibland hjälper det inte hur mycket man pratar, för man kan ändå inte mötas.

• Eurydike
    Anonym (Me) skrev 2023-03-15 11:35:51 följande:
    Klarar inte en du lösa något sånt som e så öppen ] lyhörd person,  så skulle en nog kasta in handduken för längesen,  dock en barn i bilden !
    Tack! Det var snällt sagt 😊 Ja, det var en hård nöt att knäcka och jag fick slutligen inse mig slagen 🐿
Svar på tråden Passion eller Intimitet?