• Anonym (X)

Vet inte vad vi ska göra med vår åttaåring

Vår åttaåring har alltid haft humör , men den senaste tiden har utbrotten kommit allt oftare och de senaste dagarna har hon blivit så arg varje dag att hon skriker jättehögt och så fort något går emot henne blir hon arg och svär och har sig. Känner inte igen henne, och ingenting verkar funka. Hur vi än gör, och vi har pratat med henne massor och om hennes känslor. Hon säger själv att det är hennes dumma huvud och hon kan inte kontrollera sig . Funderar på att söka hjälp för jag har ingen aning hur vi ska lösa det här, hon skriker så mycket att jag är rädd att grannarna snart knackar på eller socanmäler oss för hon skriker sä mycket. Är helt slut ?

• Svar på tråden Vet inte vad vi ska göra med vår åttaåring
  • Anonym (X)

Tack för svar. Hon fungerar bra i skolan iaf av vad lärarna säger. Hon har framförallt två nära vänner som hon oftast är med men ibland är de flera tjejer. Men visst mycket intriger redan.

Jag har funderat på adhd men tycker ändå det borde märkts i skolan då på något vis. Hon är väldigt duktig och skärpt i skolan, däremot tycker hon det är jobbigt med alla ljud och får svårt att koncentrera sig. Hon är väldigt känslig när rutiner ruckas dock, kan vara en liten grej som att vi glömt berätta att hon har fritids på eftermiddagen och hon får ett utbrott (hon avskyr fritids för det är så mycket ljud och hon är trött efter en skoldag ) Men visst kan det vara så att hon håller ihop i skolan för att få ut allt hemma. Det är främst skrikandet som ger mig panik , är livrädd för vad grannarna ska tänka.

• Anonym (X)

Tack för svar alla! Det har varit ett tufft år för vår tjej, först ett nära dödsfall (morfar), sen skulle hon bli storasyster men blev sent mf, och nu ska hon bli storasyster igen. Så det här är nog väldigt relevant det vet vi med, humöret har hon haft hela livet men inte så här. Tror också hormoner kan spela roll. Vi tänkte hon kunde få prata med någon, om hon vill, för att få prata med en utomstående som kanske kan ge henne lite tips och stöd när hon blir så arg.

För övrigt, att tumma ner mitt inlägg , vad tramsigt . Är det bättre att strunta i sitt barns välmående? Jag söker tips och hjälp för jag är säker på att det finns andra i samma situation.

Svar på tråden Vet inte vad vi ska göra med vår åttaåring