• Anonym (Ts)

Misshandlad och skyddat boende.

Mitt ex är dömd för flera fall av grov misshandel, grov kvinnofridskränkning m.m.
    Han sitter på anstalt nu så jag är trygg än så länge. 
    Jag har dock pga detta blivit hemlös och vet inte var jag ska ta vägen? Har skulder och är arbetssökande så att få nytt första hands kontrakt är helt omöjligt, likaså andra hands boende.
    Jag kan ju inte få något skyddat boende så länge han sitter inlåst. Han har aldrig hotat mig så det finns ingen hotbild heller. 
    Vet såklart inte hur han tänker, känner och vad han gör när han blir fri igen.

Finns det någon hjälp för mig att få till nytt boende? Enligt soc kan jag eventuellt få samtalskontakt med "våld i nära relations" teamet om 4 månader men ingen annan hjälp.

• Svar på tråden Misshandlad och skyddat boende.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (F) skrev 2023-03-12 12:07:31 följande:

Uthyrningsrum.

Går inte med skulder. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (F) skrev 2023-03-12 12:27:51 följande:
    Klart det går. Du hyr ju av en privatperson i det läget. Du kan också hyra stuga eller liknande av privatperson, eller dela lägenhet med andra.
    Nej, jag har frågat runt lite. Men har inte pengar till deposition så det är helt omöjligt. 

Har själv haft inneboende 3 ggr, aldrig utan att ta deposition. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (F) skrev 2023-03-12 12:42:21 följande:
    Ja om du inte ens kan smyga undan några tusen i deposition för ett uthyrningsrum så lär du tyvärr hamna på gatan. Fråga soc hur det är tänkt att du ska kunna få en bostad.

Fortsätt söka jobb, ta ALLT du blir erbjuden, sök även timjobb, vården söker ofta folk t ex. Du kan också vidareutbilda dig, CSN räknas som inkomst och då kan du hyra bostad.
    Jag har timjobb och jag har sökt en utbildning. Men utan boende kommer jag varken kunna studera eller jobba.

Smyga undan några tusen??? Har knappt 100 kr kvar till den 27:e.

Har kontakt med soc men de kan inget göra. 

Ja Ja... Tack iaf. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (F) skrev 2023-03-12 12:52:29 följande:

Och med några tusen menar jag så klart inte på EN månad utan kanske ett halvår.

Hur kan man jobba nät man sover på en parkbänk?

Jag har soc bidrag. 
Svar på tråden Misshandlad och skyddat boende.