Ex hotar med familjerätten
Har varit i din sits, nästan precis i din sits.
Jag frågade mig själv vad jag ville, svaret var enkelt. Jag ville vara en bra förälder.
Jag började söka dagtidsjobb och lägenhet.
Jag sket ett stort stycke i allt hon hotade med och var rak, den veckan jag har barnen bor jag i huset, punkt. Då bor du var du vill, den veckan du har barnen bor du i huset och jag bor var jag vill. Så gjorde vi tills jag köpte nytt.
Ring till familjerätten eller socialtjänstens råd och stöd innan hon hinner göra det. Visa att DU är den som tar initiativ till att förbättra BARNENS situation. Glöm inte det, allt handlar om BARNEN när du pratar med dem, du har redan minuspoäng då du är en man så gå inte i fällan och argumententera mot hennes galenskaper.
Vad för papper har du skrivit på? Ta kontakt med en jurist eller advokat, finns en maxtaxa då det gäller familjerätt på 1800/h tror jag, de kan snabbt avgöra om du satt dig själv i skiten eller om pappret är nonsens rent juridiskt, vilket jag tror att det är.
Se till att ALLTID ha på fötter och brusa aldrig upp och se till att allt än en gång handlar om barnen inte hur svårt det är för dig att byta jobb. Du säger att du söker nya jobb hela tiden för barnens skull tex. Eller att du ska lösa situationen på annat sätt.
Lycka till.