Anonym (Krusbär) skrev 2023-03-11 09:30:52 följande:
Jag tycker väl inte att det är direkt besvärligt, det är min arbetsgivare som tycker det. Det har ju fungerat just när vi har haft samma vårdnad om barnen. Är ju inte bara att sluta jobba heller, då står jag utan arbete, och risken är att jag kanske inte får vara kvar om min arbetsgivare får som han vill. Skulle förmodligen inte funka att jobba natt de veckor jag då är tänkt att ha barnen, sen är frågan, ska de då skeppas fram och tillbaka var och varannan dag eller kommer hon plocka mer umgängestid och börja kräva mig på underhåll och grejor? Jobba natt, skjutsa barn till fritids och skola, försöka sova nån timme, etc. Nån lär ju passa barn på natten också. Så det säger väl sig självt att det inte funkar. Blir en himlans massa jobb att leta både bostad och nytt jobb i så fall, något som mitt ex anser sig slippa behöva bry sig om. Det jag reagerar mest på dock är ju att hon bara tagit sig rätten att göra som hon gör. Och hon vill skynda på allt med hus och barn och bara lägga locket på. Inte ett ord när hon lämnar barnen här, får inte veta om de varit sjuka, vad som händer i skolan, det lär jag prata med läraren eller höra från barnets kompisar / föräldrar. Sen när de ska hämtas så de fort in i bilen. Försöker man ringa och prata är det bara korthuggna svar, om ens svar alls.
Har du kontaktat kommunen och sökt om barnomsorg nattetid?