Inlägg från: Anonym (aaa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aaa)

Ex hotar med familjerätten

Jag tycker att ni SKA gå till familjerätten. Gå med på det. Där kommer hon inse att en del av det hon sagt inte är det allra smartaste. Det kommer hjälpa er att prata igenom saker, ta upp vad som är lagligt att göra eller inte, vad som är rimligt eller inte. 

Sedan behöver ni förestås prata med banken också,. Du kan ringa dem själv och be om råd hur du/ni kan göra runt huset. Ska någon bli utköpt? Ska ni sälja? etc. 

Att ha barnen v.v vill ju de flesta. Synd att du tycker det är besvärligt. Finns många föräldrar som jobbar oregelbundet och då får man lösa det på bästa sätt. det ka ini också få hjälp att prata om på familjerätten. 

• Anonym (aaa)
    Anonym (Krusbär) skrev 2023-03-11 09:30:52 följande:

Det jag reagerar mest på dock är ju att hon bara tagit sig rätten att göra som hon gör. Och hon vill skynda på allt med hus och barn och bara lägga locket på. 

Inte ett ord när hon lämnar barnen här, får inte veta om de varit sjuka, vad som händer i skolan, det lär jag prata med läraren eller höra från barnets kompisar / föräldrar. Sen när de ska hämtas så de fort in i bilen. Försöker man ringa och prata är det bara korthuggna svar, om ens svar alls.

Just detta ska du förstås ta upp på familjerätten. 
  • Anonym (aaa)
    Anonym (Krusbär) skrev 2023-03-15 09:14:17 följande:

Hon tror väl att familjerätten ska kunna tvinga mig ur huset fortare jag vet inte

det kommer de inte göra. Inte deras uppgift. Som jag skrev förut- använd familjerätten. du behöver den hjälpen. 
Svar på tråden Ex hotar med familjerätten