• Anonym (Isa)

Erfarenhet av Sellpy?

Jag har överlag mycket goda erfarenheter av Sellpy och har både köpt och sålt under flera år. 

Som säljare: Jag har fått sålt det allra mesta jag skickat in. Märkeskläder brukar jag dock sälja själv istället, för man ska komma ihåg att Sellpy främst är köparens marknad och det är inte säkert att du får så mycket för vissa märkeskläder. Tips är att kolla på de annonser som finns med det klädmärke du tänker sälja så får du en uppfattning. Jag tycker det är supersmidigt att sälja plagg som jag inte tycker det är värt att lägga ut själv, slippa göra jobbet och få en liten peng för det, men man ska nog inte tro att man ska tjäna massor. Kolla ersättningssystemet innan du säljer så du vet hur det funkar. Eventuella felaktigheter i annonserna kan man som säljare lätt korrigera själv numera (kan ju ibland bli fel). 

Som köpare: Jag har gjort många fina fynd på Sellpy och köper därifrån regelbundet (mest för miljöns skull, men även för det billiga priset). Visst har några plagg varit i sämre skick, men då har jag reklamerat dem utan problem. Tricket till att göra fynd är att veta vad man ska kolla på i annonserna. Studera bilderna mycket noga, titta på t ex tvättrådslappar, muddar osv för då kan man oftast se hur pass använt plagget är. Köpte nyss en märkesjacka som Sellpy lagt ut som sliten, men jag såg på bilderna att den var i nyskick och kunde med lite tålamod köpa den för en liten peng. Priset på varorna sänks gradvis, så om man utrustar sig med tålamod och väntar några veckor kan man göra riktiga fynd.

Svar på tråden Erfarenhet av Sellpy?