• Anonym (Frustrerad partner)

Hur får vi igång det igen?

Jag och min fru har underbart sex när det väl sker, vilket tyvärr på senaste åren inte sker ofta. Vi fick vårt första barn 2016 och andra barn 2018. Efter vårt första barn förstod jag att vissa saker som vi gjort innan inte längre var önskvärda (oralsex, vissa ställningar, tänd lampa). Det är jag helt ok med för man måste kunna respektera varandra. 

Nu när våra barn blivit lite större har jag tänkt att intervallerna av att vi har sex kanske ska öka igen då jag verkligen längtar varje dag efter att ha sex med henne, men hon visar inget som helst intresse eller initiativ till det hela. Jag har börjat gå så långt att jag räknar dagar emellan. 

Vi köpte för ett par år sedan sexleksaker för henne, på hennes främst och mitt initiativ, men dessa ligger mest och samlar damm. (förutom när jag kanske är på arbetsresa) det vet jag inget om. Jag har även försökt att påpeka att vi kanske kan skicka lite intimare bilder medans jag är iväg eller så, men det fnissas bort eller skojas mer eller mindre bort av henne. 

Jag är oftast den som påpekar att jag har försökt och nu får du visa att du faktiskt vill, för mig har det gått till den längden att jag numera inte ens orkar att försöka för jag blir bara uppgiven. 

När vi senast försökte, så smekte jag kroppen och låg nära och försökte få intresset att vakna från henne, kanske att hon hade vänt sig i sängen för att kyssa mig, men så tog jag handen nere för att se "är hon intresserad", då fick jag kommentaren att "måste du ta där direkt, kan du inte bara kyssa mig först". Och detta gjorde mig istället irriterad för där har jag legat och försökt göra ett närmande men får då istället höra att jag gör fel. Jag frågade "Är det inte okej att bara mysa med smekningar där nere"? 

Jag ser inte det som att jag försöker vara framfusig alls utan mest ett sätt att skapa en intimare känsla, jag vet att smeker hon mig där nere så får jag en sån pirrig och härlig känsla. Faktum är också att när jag uppmöter alla hennes "krav". Så sker det ändå inte, för vi hinner gå in och lägga oss i sängen, sedan lägger jag mig nära, smeker hennes kropp. Så sover hon.. 

Jag vet inte längre vad jag får eller inte får göra, eller hur jag ska göra för att få henne intresserad av mig, jag märker att hon tittar inte ens på mig om jag går hemma naken från duschen till garderoben, eller om hon kommer in när jag duschar. Medans för mig så är det tvärtom, jag älskar att se hennes kropp, hon är den vackraste av alla. 

Nu är jag objektiv, men det känns som jag försökt på alla sätt. Men jag har tappat hoppet om att få igång det igen. 

• Svar på tråden Hur får vi igång det igen?
  • Anonym (Trött)

Det finns redan miljoner trådar precis som den här. Vad hoppas du kunna få för ytterligare svar egentligen?

• Anonym (Okej)

Kul med ett levande forum, rådet att söka kanske inte passar här.

Jag har varit där du är, fick barn 2010, 12, 16 och 20. De två yngsta sover typ alltid i vår stora (240) dubbelsäng.

Hur är det med intimiteten i övrigt? Vi kramas och pussas så ofta det går hela dagarna så när vi väl kommer i säng och burit in småttingarna på sitt rum så kan vi gå direkt till kärnan.. om vi inte är för trötta, vilket vi är ofta.

Jag tog snacket för två år sedan ungefär om mina behov och att om det inte blev bättre nu så var jag redo att skaffa något vid sidan av - att lämna helt med fyra barn var inte aktuellt, men en älskarinna borde inte omöjligt att hitta. Då plötsligt blev det fart på henne - hon hade aldrig förstått att det var ett behov bla bla bla. 

Hon ställde dock krav på att allt i huset skulle vara tiptop innan det blev något, all disk, tvätt och förberedelser inför morgondagen skulle vara färdiga. Jag är väl den som tycker att det kan vänta men nu fick jag en anledning att ta hand om det direkt.

Hennes problem är att hon har svårt att bli kåt, enligt henne själv. Vi har tittat en del på porr för att få igång henne förr, men med alla barn som kan komma och störa fick det istället bli erotiska noveller. Men numera så går det ofta att få henne kåt bara av att smeka henne mellan benen. För att skynda på hennes orgasm så har vi köpt en satisfyer så att det inte blir timtals av gnuggande - får hon inte komma kan hon vara sur i dagar...

Vårt stora problem just nu är att vi är för trötta på kvällen och att barnen vaknar 6:30 varje morgon och kommer in i vårt sovrum (om de inte redan kommit under natten). Annars har det blivit mycket morgonsex. 

• Fjäril kär

Låter som att ni måste börja med att bli bättre på att kommunicera med varandra. Och nej inte prata sex enbart för då blir det mer som att anklaga varandra. Prata med varandra och lyssna på varandra. Hur fungerar vardagen egentligen? Hur bra har ni det? Hur mår hon? Är tempot för högt? Får ni sova ordentligt? Hjälps ni åt lika mycket med hushållet? Gnisslar det nånstans mellan er? Hur mycket av allt detta jag räknat upp är du själv medveten om ? 

Allt sånt här sammantaget påverkar givetvis sexet och lusten och påverkar också vägen fram till sexet. Svårt att bli kåt med några fingrar i skrevet när barnen knappt somnat och man kanske själv är sur av just den anledningen...

Så hur är läget egentligen i er familj? Det säger en hel del om sexlivet nämligen... 

• Anonym (H)
    Anonym (Trött) skrev 2023-03-09 09:33:07 följande:

Det finns redan miljoner trådar precis som den här. Vad hoppas du kunna få för ytterligare svar egentligen?

För vilka trådar är detta inte applicerbart? Finns knappt någon tråd man inte kan ge samma kommentar. Men då kan man lika gärna stänga forumet.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (H) skrev 2023-03-09 10:08:33 följande:
    För vilka trådar är detta inte applicerbart? Finns knappt någon tråd man inte kan ge samma kommentar. Men då kan man lika gärna stänga forumet.
    Haha, skämtar du? Frågan du kommer med är ju bland det vanligaste på hela forumet?
  • Anonym (Fina flickor fiser inte...)

Jag kan tycka det är ganska oschysst att jämföra sexet nu med hur det var innan barn. Det är välkänt att graviditet/förlossning/hormoner och förändrad kropp faktiskt också påverkar lusten. Vissa känner inte av det så mycket medan andra upplever enorm skillnad. Vilket också i sin tur påverkas av livet med småbarn och dom slitningar som blir i förhållandet med vardagdpusslet. Lägre sexlust efter barnafödande kan alltså bli ännu lägre av allt praktiskt som småbarn och familjeliv innebär.. Och som i sin tur kan bli i princip obefintligt av hormoner i preventivmedel och inbankade myter som figurerar fritt bland folket, tidningar och samhället...  

• Anonym (Frustrerad partner)
    Anonym (Trött) skrev 2023-03-09 09:33:07 följande:

Okej, så även fast det finns en rad trådar om detta, så får inte jag då skriva det.. jag förstår att du är trött.. troligtvis på livet, så jag ber dig, har du inget vettigt. :) så skriv inget.
  • Anonym (H)
    Anonym (Trött) skrev 2023-03-09 11:48:25 följande:
    Haha, skämtar du? Frågan du kommer med är ju bland det vanligaste på hela forumet?

Frågan JAG kommer med? 

Hoppsan.

• Anonym (Trött)
    Anonym (Frustrerad partner) skrev 2023-03-09 12:07:27 följande:
    Okej, så även fast det finns en rad trådar om detta, så får inte jag då skriva det.. jag förstår att du är trött.. troligtvis på livet, så jag ber dig, har du inget vettigt. :) så skriv inget.
    Det är klart du får skriva det men troligen får du samma svar som du redan kan läsa i dom andra trådarna. Förstod du verkligen inte det?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (H) skrev 2023-03-09 12:14:05 följande:

Frågan JAG kommer med? 

Hoppsan.

Just det hoppsan. 
Svar på tråden Hur får vi igång det igen?